Interia.pl przyspiesza
W I półroczu Spółka wygenerowała zysk netto wynoszący ponad 5,1 mln zł, co stanowi wzrost o 43% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2006. Przychody spółki wyniosły 30 897 tys. zł, co w porównaniu do 25 676 tys. zł w analogicznym okresie roku poprzedniego oznacza wzrost o ponad 20%.
Gotówkowe przychody ze sprzedaży reklamy internetowej były wyższe o 53% w stosunku do pierwszych dwóch kwartałów roku ubiegłego. Po dwóch kwartałach 2007 roku. Spółka utrzymuje bardzo wysoką rentowność na poziomie 17%.
Sam drugi kwartał 2007 okazał się rekordowy dla Interia.pl. Spółka wygenerowała zysk netto wynoszący prawie 2,8 mln zł, co stanowi 16-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku 2006. Przychody spółki wyniosły 17 201 tys. zł, w porównaniu do 14 627 tys. zł w analogicznym okresie roku poprzedniego, co oznacza wzrost o ponad 17%.
Zysk EBITDA po dwóch kwartałach 2007 wyniósł 7 348 tys. zł (wzrost o 36 %, z 5 407 tys. zł), a marża EBITDA po II kwartale - 23,8% (w porównaniu do 22,1% po II kwartale 2006 i 17,9% w całym 2006 roku). Ogółem sprzedaż gotówkowa Spółki wzrosła w I półroczu o 35%.
- Osiągnięte przez Spółkę wyniki w II kwartale są bardzo dobre. W ujęciu kwartalnym odnotowaliśmy najwyższe przychody i wynik finansowy netto w całej historii Spółki, pokonując ambitną zeszłoroczną bazę. Na koniec półrocza utrzymujemy wysoką rentowność na poziomie niespełna 17%. Znacząco przyspieszyliśmy również inwestowanie, jednocześnie zachowując wysokie, pozytywne przepływy operacyjne - mówi Dariusz Mazurkiewicz, wiceprezes Zarządu Interia.pl SA, dyrektor finansowy.
Zobacz raport spółki