INTERIA.PL w drodze na giełdę

W ubiegły piątek (29 września br.) INTERIA.PL złożyła w KPWiG swój prospekt emisyjny. Akcjonariusze spółki chcą, by wkrótce zadebiutowała na warszawskim parkiecie.

W ubiegły piątek (29 września br.) INTERIA.PL złożyła w KPWiG swój prospekt emisyjny. Akcjonariusze spółki chcą, by wkrótce zadebiutowała na warszawskim parkiecie.

29 września br. zależny od ComArchu i radia RMF właściciel portalu internetowego INTERIA.PL złożył w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd prospekt emisyjny. Jeszcze grudniu br. lub w I kwartale 2001 r. spółka zamierza sprzedać na giełdzie akcje nowej emisji stanowiące 25% kapitału akcyjnego. Walory będą mogli nabyć zarówno inwestorzy indywidualni, jak i instytucjonalni. Pozyskany kapitał spółka przeznaczy na wprowadzenie nowych technologii, promocję marki INTERIA.PL oraz ewentualne przejęcia małych podmiotów oferujących ciekawe usługi internetowe i gotową treść.

Reklama

O planowanym na 2001 r. upublicznieniu spółka informowała już w maju br. Przed debiutem planowane było przeprowadzenie nowej emisji akcji, stanowiącą 20-30% kapitału akcyjnego, którą w całości miał objąć nowy akcjonariusz - prawdopodobnie inwestor finansowy. Rozmowy takie są prowadzone równolegle z działaniami zmierzającymi do upublicznienia spółki. Obecnie akcjonariuszami INTERIA.PL są: ComArch SA (49,99%), grupa RMF (42%). Pozostałe udziały są w części w rękach osób prywatnych, a w części przeznaczone są dla wybranych pracowników INTERIA.PL w ramach programu motywacyjnego.

Portal rozpoczął działalność w lutym br. W trzecim kwartale br. zanotował przeszło 30-proc. wzrost wizyt. Obecnie notuje do 1,3 mln odsłon dziennie. Według wyników ciągłego badania użytkowników Internetu w Polsce NetTrack, prowadzonego przez SMG/KRC, portal INTERIA.PL plasuje się od dłuższego czasu na stabilnej, trzeciej pozycji w rankingu polskich portali. Spółka zajmuje też drugą pozycję w grupie podmiotów oferujących bezpłatne konta poczty elektronicznej (poczta.interia.pl oraz www.poczta.fm).

INTERIA.PL zajmuje jedną z czołowych pozycji na rynku sprzedaży reklamy internetowej. Przychody z tego tytułu w I półroczu 2000 r. wyniosły ponad 3,4 mln zł.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: w drodze | RMF
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »