Reklama

Internet pełen Wiedźmina

Konferencja Microsoftu na której CD PROJEKT poinformował, że "Wiedźmin 3: Dziki Gon" zostanie wydany na konsolę Xbox One oraz targi E3 na których prezentuje fragmenty gry przełożyły się na ogromne zainteresowanie tą produkcją zarówno wśród polskich, jak i światowych fanów. Aktywność polskiego internetu zbadał Instytut Monitorowania Mediów (IMM).

- O ile na przeznaczonych grze forach fanowskich gwar dyskusji o wiedźmińskiej trylogii CD Projektu nigdy nie milknie, o tyle przed targami E3 jej echa słychać było już we wszystkich społecznościowych zakątkach sieci - czytamy w raporcie IMM. Instytut podał, że liczba publikacji dotyczących "Wiedźmina 3" w polskiej sieci do 10 czerwca kształtowała się na poziomie kilkudziesięciu dziennie, tego dnia (w którym odbyła się konferencja Microsoft) wzrosła do 242, by we wtorek 11 czerwca wynieść już 458.

Analitycy zwracają uwagę na entuzjastyczny ton, jaki towarzyszy z reguły wpisom dotyczącym "Wiedźmina 3".

Reklama

- Produkcja CD Projekt RED ma wiernych fanów na stronach social news, takich jak Wykop.pl, Strims.pl i Reddit.com. Użytkownicy tego ostatniego - stanowiący w znacznej części społeczność międzynarodową - darzą polskiego dewelopera szczególną miłością. Internauci cenią nie tylko wysoką jakość marki Wiedźmin, ale także jasno określona politykę firmy w sprawie uciążliwych zabezpieczeń antypirackich i przyjaznej obsługi klientów. Co ciekawe, CD Projekt zyskał także uznanie w oczach osób niezwiązanych z rynkiem gier wideo. Nigdy w życiu nie grałam w żadną grę komputerową i nie zamierzam grać. Jednak doceniam sukces twórców Wiedźmina, gratulacje! - skomentowała buzz wokół Białego Wilka jedna z internautek - czytamy w materiale.

Po konferencji Microsoftu studio CD Projekt RED wypuściło specjalny materiał video pokazujący po raz pierwszy sceny z gry. Dodatkowo, udostępniono również, nakręcony w Szkocji film "Wiedźmin 3: Dziki Gon - Początek", w którym twórcy dzielą się wieloma szczegółami na temat samej gry i jej powstawania.

Z danych IMM wynika, że do 11 czerwca materiały wideo zamieszczone po konferencji na E3 obejrzało w serwisie YouTube łącznie ponad milion osób. Uwadze graczy nie umknęła także wiadomość ukryta przez twórców gry w jednej z zapowiedzi nowego "Wiedźmina".

- Informację o niej przekazywali sobie na portalach społecznościowych chętnie i często. I było warto - w wiadomości od deweloperów znalazł się link do oficjalnej strony produkcji, na której gracze będą mogli znaleźć drobne upominki od CD Projektu. Nie trudno nie docenić siły sprzężenia zwrotnego, jakie CD Projekt potrafi wytworzyć wokół swoich marek. Wydarzenia po prezentacji na E3 jeszcze bardziej scementowały stabilny związek pomiędzy Wiedźminem a fanami gry i dewelopera - ocenia IMM.

Notowania spółki CD Projekt S.A.

Już po okresie zbadanym przez Instytut, czyli 12 czerwca, w sieci pojawiły się relacje dotyczące wrażeń z pokazów organizowanych przez CD PROJEKT na targach E3.

Pierwsza część "Wiedźmina", gry opartej o prozę Andrzeja Sapkowskiego, została wydana w 2007 r. Druga część, w wersji na komputery PC została wydana 17 maja 2011 roku, a 17 kwietnia 2012 roku gra zadebiutowała w wersji na konsole Xbox 360. Obie gry otrzymały ponad 200 nagród na całym świecie i sprzedały się w ponad 5 mln egzemplarzy. W lutym 2013 r. studio zapowiedziało wydanie gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon", która ma trafić do graczy w 2014 r.

Analizę IMM wykonano na podstawie 1132 publikacji z polskojęzycznej części internetu wraz z ogólnodostępnymi wpisami w mediach społecznościowych, w których pojawiły się informacje na temat Wiedźmina. Pod uwagę brane były publikacje, które ukazały się między 1 a 11 czerwca 2013 roku.

Instytut Monitorowania Mediów działa w branży monitoringu mediów w Polsce. Od ponad dekady dostarcza klientom usługę badania wizerunku w internecie z mediami społecznościowymi, prasie, radiu oraz telewizji.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »