Intersport liczy na trzy salony
Rok 2008 jest dla nas przełomowy, po 20. latach działalności wysunęliśmy się na pozycję lidera pod względem ilości salonów, mamy bardzo dobre tempo wzrostu - komentuje Artur Mikołajko, prezes zarządu INTERSPORT Polska SA.
INTERSPORT Polska kontynuuje dobrą passę zwiększając dynamikę wzrostu przychodów z kwartału na kwartał. O kilkadziesiąt procent wzrosły najważniejsze wyniki finansowe: przychody, zysk brutto, zysk netto. W I półroczu 2008 roku przychody ze sprzedaży towarów i usług wyniosły 89.661 tys. zł, co stanowi wzrost o 42,8% w stosunku do I półrocza 2007 r. (62.795 tys. zł). Jeszcze lepiej przedstawiają się zysk netto i zysk brutto, które po I półroczu 2008 roku, wzrosły analogicznie o 510,6% i 480,8% w stosunku do I półrocza 2007.
Dane za I półrocze 2007 2008 Zmiana w tys. zł Przychody ze sprz. 62 795 89 66 42,8% Zysk brutto 130 755 480,8% Zysk netto 94 574 510,6%
Wpływ na dobre wyniki spółki mają między innymi nowe sklepy - do tej pory od początku roku zostały otwarte trzy: w Poznaniu (luty), Bygdoszczy (kwiecień) i Łodzi (wrzesień - pierwszy wielkopowierzchniowy sklep), a do końca roku INTERSPORT zamierza otworzyć kolejne trzy salony. Zwiększyła się także sprzedaż we wszystkich grupach towarowych w stosunku do analogicznego okresu roku 2007. Największe wzrosty sprzedaży wystąpiły wśród artykułów związanych z piłką nożną i bieganiem. Pomogły w tym wspólne akcje promocyjne ze znanymi markami (Puma, Adidas, Nike, Reebok), Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej - Euro 2008, które wzmocniły zainteresowanie sportem oraz akcje promujące piłkę nożną (INTERSOCCER) i bieganie (INTERRUN).
Rok 2008 jest dla nas przełomowy: po 20. latach działalności wysunęliśmy się na pozycję lidera pod względem ilości salonów, mamy bardzo dobre tempo wzrostu - komentuje Artur Mikołajko, prezes zarządu INTERSPORT Polska SA.
Wyniki po I półroczu 2008 roku są zgodne z prognozą Zarządu, zakładającą osiągnięcie w 2008 roku przychodów w wysokości 205,3 mln. zł (wzrost o 39 % do 2007 roku), oraz zysku netto na poziomie 6,74 mln zł (wzrost o 46 % do 2007 roku). Prognoza zakładała otwarcie pięciu nowych salonów w 2008 roku zamiast sześciu, które zostaną uruchomione, dlatego zarząd rozważa jej podwyższenie w grudniu 2008 roku.
Na wyniki całoroczne decydujący wpływ mają wyniki za IV kwartał, dlatego mimo zwiększenia skali sprzedaży, ewentualna korekta prognozy będzie możliwa dopiero pod koniec roku - stwierdza Artur Mikołajko.