Intersport liczy na trzy salony

Rok 2008 jest dla nas przełomowy, po 20. latach działalności wysunęliśmy się na pozycję lidera pod względem ilości salonów, mamy bardzo dobre tempo wzrostu - komentuje Artur Mikołajko, prezes zarządu INTERSPORT Polska SA.

Rok 2008 jest dla nas przełomowy, po 20. latach działalności wysunęliśmy się na pozycję lidera pod względem ilości salonów, mamy bardzo dobre tempo wzrostu - komentuje Artur Mikołajko, prezes zarządu INTERSPORT Polska SA.

INTERSPORT Polska kontynuuje dobrą passę zwiększając dynamikę wzrostu przychodów z kwartału na kwartał. O kilkadziesiąt procent wzrosły najważniejsze wyniki finansowe: przychody, zysk brutto, zysk netto. W I półroczu 2008 roku przychody ze sprzedaży towarów i usług wyniosły 89.661 tys. zł, co stanowi wzrost o 42,8% w stosunku do I półrocza 2007 r. (62.795 tys. zł). Jeszcze lepiej przedstawiają się zysk netto i zysk brutto, które po I półroczu 2008 roku, wzrosły analogicznie o 510,6% i 480,8% w stosunku do I półrocza 2007.

Reklama

Dane za I półrocze   2007	2008	Zmiana w tys. zł	
Przychody ze sprz. 62 795   89 66   42,8%
Zysk brutto 	    130	755	480,8%
Zysk netto	           94	574	510,6%

Wpływ na dobre wyniki spółki mają między innymi nowe sklepy - do tej pory od początku roku zostały otwarte trzy: w Poznaniu (luty), Bygdoszczy (kwiecień) i Łodzi (wrzesień - pierwszy wielkopowierzchniowy sklep), a do końca roku INTERSPORT zamierza otworzyć kolejne trzy salony. Zwiększyła się także sprzedaż we wszystkich grupach towarowych w stosunku do analogicznego okresu roku 2007. Największe wzrosty sprzedaży wystąpiły wśród artykułów związanych z piłką nożną i bieganiem. Pomogły w tym wspólne akcje promocyjne ze znanymi markami (Puma, Adidas, Nike, Reebok), Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej - Euro 2008, które wzmocniły zainteresowanie sportem oraz akcje promujące piłkę nożną (INTERSOCCER) i bieganie (INTERRUN).

Rok 2008 jest dla nas przełomowy: po 20. latach działalności wysunęliśmy się na pozycję lidera pod względem ilości salonów, mamy bardzo dobre tempo wzrostu - komentuje Artur Mikołajko, prezes zarządu INTERSPORT Polska SA.

Wyniki po I półroczu 2008 roku są zgodne z prognozą Zarządu, zakładającą osiągnięcie w 2008 roku przychodów w wysokości 205,3 mln. zł (wzrost o 39 % do 2007 roku), oraz zysku netto na poziomie 6,74 mln zł (wzrost o 46 % do 2007 roku). Prognoza zakładała otwarcie pięciu nowych salonów w 2008 roku zamiast sześciu, które zostaną uruchomione, dlatego zarząd rozważa jej podwyższenie w grudniu 2008 roku.

Na wyniki całoroczne decydujący wpływ mają wyniki za IV kwartał, dlatego mimo zwiększenia skali sprzedaży, ewentualna korekta prognozy będzie możliwa dopiero pod koniec roku - stwierdza Artur Mikołajko.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: tempo | salony | rok 2008 | Intersport Polska SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »