Intersport Polska chce poprawiać wyniki

Intersport Polska, prowadzący sprzedaż sprzętu sportowego, liczy, że dzięki m.in. lepszemu zarządzaniu towarami i redukcji kosztów spółka zanotuje w 2010 roku wzrost marży brutto na sprzedaży i poprawę na każdym poziomie rachunku wyników. Na ten rok spółka nie planuje otwierania nowych sklepów, a w perspektywie kilku lat chciałaby zacząć wypłacać dywidendę.

Intersport Polska, prowadzący sprzedaż sprzętu sportowego, liczy, że dzięki m.in. lepszemu zarządzaniu towarami i redukcji kosztów spółka zanotuje w 2010 roku wzrost marży brutto na sprzedaży i poprawę na każdym poziomie rachunku wyników. Na ten rok spółka nie planuje otwierania nowych sklepów, a w perspektywie kilku lat chciałaby zacząć wypłacać dywidendę.

- Nasz plan minimum na 2010 rok zakłada wzrost zysku netto do 3,8 mln zł, zysku operacyjnego do 6,9 mln zł, zysku EBITDA do 14,2 mln zł, a przychodów o 9 proc., do 238,1 mln zł. Byłyby to najlepsze wyniki w naszej dotychczasowej historii. Stawiamy sobie też za cel poprawę o 1 punkt procentowy marży brutto na sprzedaży, do 38,2 proc. - powiedział podczas poniedziałkowej konferencji prasowej prezes Intersportu Artur Mikołajko.

Wzrost marży spółka chce osiągnąć m.in. dzięki pozyskaniu dodatkowych rabatów od dostawców, lepszemu zarządzaniu towarem oraz optymalizacji oferty sprzedaży.

Reklama

Prezes liczy, że 2010 rok, po słabszych dwóch poprzednich latach, przyniesie powrót do wypracowywania przez Intersport Polska dobrych wyników finansowych.

- Spodziewam się, że 2010 rok będzie lepszy od poprzedniego, a już zdecydowanej poprawy oczekiwałbym w latach 2011/12 - powiedział Mikołajko. Dodał, że dzięki spodziewanej poprawie wyników Intersport Polska będzie mógł w perspektywie kilku lat zacząć wypłacać akcjonariuszom dywidendę.

W 2009 roku Intersport Polska miał 0,15 mln zł zysku netto, 2,1 mln zł zysku operacyjnego oraz 218 mln zł przychodów. Prezes poinformował, że niska rentowność spółki w zeszłym roku to przede wszystkim efekt dużych inwestycji poniesionych przez spółkę, w tym na budowę nowoczesnego centrum logistycznego. Gorsze od spodziewanych wyniki osiągają też sklepy otworzone przez Intersport w ostatnim roku.

- Widzimy już pierwsze pozytywne efekty uruchomienia nowego centrum logistycznego, dzięki któremu możemy wyraźnie ograniczyć koszty związane z utrzymywaniem wysokich zapasów. Poprawiła nam się rotacja towarów i lepiej koordynujemy nasze działania w systemie zamówień - powiedział Mikołajko.

W 2009 roku Intersport Polska otworzył trzy nowe salony sportowe, w Płocku, Częstochowie i w Opolu. Na ten rok spółka nie przewiduje uruchomienia kolejnych punktów, ale tłumaczy to opóźnieniami w budowie galerii handlowych.

- Mamy zatwierdzonych sześć nowych lokalizacji, ale raczej żaden z tych punktów nie zostanie uruchomiony w tym roku. Te lokalizacje to Rzeszów, Lublin, Radom, Gliwice, Gorzów Wielkopolski i Szczecin - powiedział prezes.

Obecnie sieć sprzedaży Intersport Polska liczy 28 sklepów w największych centrach handlowych w 16 miastach na terenie całej Polski.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: chciał | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »