Janusz Szewczak i Adam Burak wiceprezesami PKN Orlen
Rada nadzorcza PKN Orlen powołała Janusza Szewczaka na stanowisko wiceprezesa ds. finansowych spółki, a Adama Buraka na wiceprezesa odpowiedzialnego za komunikację i marketing - poinformował w czwartek PKN Orlen.
Obydwaj nowi wiceprezesi obejmą stanowiska z 3 lutego - podał też Orlen. Janusz Szewczak był w latach 2015-2019 posłem PiS, szefem Podkomisji Stałej ds. Instytucji Finansowych i wiceprzewodniczącym sejmowej Komisji Finansów Publicznych. Wcześniej, w latach 2009-2015 był głównym ekonomistą Kasy Krajowej SKOK.
Burak jest absolwentem stosunków międzynarodowych Uniwersytetu Wrocławskiego, studiów podyplomowych w WSE im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie na kierunku dziennikarstwo i PR, posiada również tytuł MBA.
W Grupie ORLEN odpowiada za realizację skonsolidowanej strategii komunikacyjnej w obszarze komunikacji korporacyjnej i marketingowej, w tym także rozwój kanałów komunikacji digitalowej w Polsce oraz na rynkach zagranicznych.
Od lutego 2018 pełnił funkcję dyrektora wykonawczego ds. komunikacji korporacyjnej w PKN ORLEN nadzorując realizację strategii komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej Grupy ORLEN oraz budowę struktur i modelu biznesowego agencji mediowej, powołanej we współpracy z PZU S.A.
KLIKNIJ I SPRAWDŹ NOTOWANIA PKN ORLEN NA GPW
Wcześniej związany z branżą paliwowo-energetyczną oraz sektorem finansowym. Pełnił m.in. funkcję dyrektora komunikacji i marketingu w największych polskich spółkach, takich jak Grupa Energa, Grupa LOTOS czy PZU S.A, tworząc i wdrażając strategie komunikacji korporacyjnej, marketingowej i sponsoringowej.
Ma również szerokie doświadczenie w marketingu sportowym i dziennikarstwie. W latach 2012-2016 pełnił funkcję dyrektora ds. marketingu i PR oraz rzecznika prasowego Stadionu Wrocław, natomiast w latach 2008-2012, jako dziennikarz, związany był z telewizją Polsat.
Pełnił funkcję członka rad nadzorczych w UNIPETROL A.S., ORLEN Południe S.A. oraz PZU Zdrowie S.A.
Adam Burak jest jurorem branżowego konkursu Złote Spinacze, członkiem kapituły programu 50 Kreatywnych w Biznesie magazynu BRIEF oraz prelegentem Kongresu Profesjonalistów Public Relations.