Jutrzenka liczy na Hellenę

Skonsolidowany wynik brutto na sprzedaży Jutrzenki w czwartym kwartale tego roku będzie dużo lepszy niż rok wcześniej - poinformował prezes spółki Jan Kolański. Spółka chce, by sprzedaż pod marką Hellena była rentowna w 2009 roku.

Skonsolidowany wynik brutto na sprzedaży Jutrzenki w czwartym kwartale tego roku będzie dużo lepszy niż rok wcześniej - poinformował  prezes spółki Jan Kolański. Spółka chce, by sprzedaż pod marką Hellena była rentowna w 2009 roku.

"Wynik brutto na sprzedaży Grupy Jutrzenka Holding w czwartym kwartale powinien być bardzo dobry, lepszy rok do roku" - powiedział Kolański.

Dodał, że poprawa będzie efektem przede wszystkim zmiany polityki handlowej, optymalizacji portfela i skupienia się na głównych markach.

W czwartym kwartale 2007 roku Grupa Jutrzenka wykazała 5,6 mln zł straty netto, przy przychodach na poziomie 145,9 mln zł. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł wówczas 39,4 mln zł.

Spółka chce, by wyniki 2009 roku były lepsze od tegorocznych.

"W 2009 roku poprawa wyników może być znacząca" - powiedział Kolański.

Reklama

Jego zdaniem, nadal najsłabszym segmentem działalności grupy jest branża napojowa.

"Hellena w miesiącach letnich była już rentowna, ale w miesiącach posezonowych znów ciąży na wynikach grupy. Naszym planem jest, by sprzedaż Helleny osiągnęła rentowność w 2009 roku" - powiedział Kolański.

"Hellena powoli wraca na rynek i jest dobrze oceniana przez konsumentów. Marka jest obecna już w 40 proc. sklepów w Polsce" - dodał.

Prezes informował wcześniej, że docelowo sprzedaż przejętej w 2007 roku marki Hellena ma stanowić 20 proc. sprzedaży holdingu, spółka chce także, by za 2-3 lata produkty sprzedawane pod tą marką były bardziej rentowne niż inne produkty Jutrzenki.

Po pierwszym półroczu sprzedaż pod marką Hellena stanowiła 13 proc. sprzedaży grupy.

Prezes Jutrzenki mówił w październiku w wywiadzie dla PAP, że 2008 rok grupa może zakończyć na minusie, w wyniku wydarzeń jednorazowych, o charakterze księgowym.

Po trzech kwartałach 20089 roku Jutrzenka wykazała 2,4 mln zł straty na poziomie operacyjnym oraz 378,6 mln zł przychodów.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »