Kapitalne wyniki ZM Henryk Kania
Zakłady Mięsne Henryk Kania - wiodący producent wyrobów wędliniarskich i mięsnych - osiągnęły narastająco po trzech kwartałach 2014 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 644,3 mln zł, co oznacza wzrost o 57% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Zysk netto spółki wyniósł 19,9 mln zł i jest ponad dwukrotnie wyższy niż po trzech kwartałach 2013 roku. Spółka konsekwentnie realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzaniu asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro, Real czy Żabka.
"Wyniki finansowe osiągnięte po 3 kwartałach 2014 roku potwierdzają silną pozycję ZM Henryk Kania na polskim rynku producentów wędlin i mięs.
Wzrost przychodów ze sprzedaży jest efektem wdrażania naszej strategii, która opiera się na wzmacnianiu współpracy z największymi sieciami handlowymi w kraju.
W ostatnich miesiącach polscy konsumenci coraz częściej wybierają zakupy spożywcze w dyskontach zamiast w małych sklepach. ZM Henryk Kania odpowiadają na tę tendencję przez powiększanie asortymentu produktów dystrybuowanych do najpopularniejszych sieci dyskontowych. Do osiągnięcia bardzo dobrych wyników finansowych przyczyniły się także inwestycje w rozwój produkcji oraz nowoczesnych kanałów dystrybucji.
Przede wszystkim cieszy nas jednak rosnące zaufanie konsumentów do naszych produktów, bez którego regularne odnotowywanie wzrostu przychodów nie byłoby możliwe. Jesteśmy przekonani, że nasza konsekwentnie realizowana długofalowa strategia oraz profesjonalne struktury wewnętrzne w spółce przyczyniać się będą do dalszych sukcesów ZM Henryk Kania" - powiedział Grzegorz Minczanowski, prezes zarządu ZM Henryk Kania.
opr MZB