Kernel zwiększył w III kw. sprzedaż zboża o 100 proc.
Kernel w trzecim kwartale roku obrotowego 2013/14 sprzedał 1,3 mln ton zboża, o ponad 100 proc. więcej niż rok wcześniej - podała spółka w komunikacie. Z kolei sprzedaż oleju luzem wzrosła o 52 proc., do 264,5 tys. ton.
Spółka tłumaczy, że wyraźny wzrost sprzedaży zboża był wynikiem rekordowej produkcji i aktywnej sprzedaży przez rolników w korzystnym otoczeniu cenowym.
Sprzedaż oleju butelkowanego spadła o 2,5 proc., do 22,6 mln litrów.
Natomiast sprzedaż śruty słonecznikowej wzrosła o 4,4 proc., do 706,9 tys. ton.
Terminale eksportowe zwiększyły moce o 66 proc., do 1,04 mln ton.
Kernel poinformował, że mimo poważnego kryzysu na Ukrainie spółka pracuje w normalnym trybie.