Reklama

Kino Polska TV zamierza pozyskać ok. 36-40 mln

Kino Polska TV S.A., producent i dystrybutor Telewizji Kino Polska oraz kanałów telewizyjnych z rodziny FilmBox, planuje debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych na przełomie pierwszego i drugiego kwartału br.

Spółka ma już zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny. Kino Polska TV zamierza pozyskać ok. 36-40 mln zł. w drodze pierwszej publicznej emisji akcji.

Reklama

Środki pozyskane z rynku publicznego Kino Polska TV przeznaczy na rozwój oferty programowej, inwestycje w infrastrukturę oraz poszerzenie oferty o nowe kanały tematyczne, zarówno oparte na formule Kino Polska (Kino Polska HD, Kino Polska Muzyka i Kino Polska Nostalgia), jak również stacje telewizyjne z rodziny FilmBox.

- Widzimy duże zainteresowanie abonentów oraz operatorów uruchomieniem programów opartych na dobrze przyjętym i sprawdzonym modelu Telewizji Kino Polska. Już wkrótce zamierzamy zaoferować program Kino Polska HD - umożliwiający odbiór programu Telewizji Kino Polska w jakości High Definition oraz Kino Polska Muzyka - prezentujący historię polskiej muzyki rozrywkowej. Otrzymaliśmy od operatorów telewizji kablowych i satelitarnych wstępne deklaracje włączenia projektowanych programów do ich oferty - mówi Piotr Reisch Prezes Zarządu Kino Polska TV - Dodatkowo pracujemy nad poszerzeniem oferty o nowe stacje telewizyjne z rodziny FilmBox: FilmBox Action HD, FashionBox HD oraz FightBox HD. - dodaje Piotr Reisch.

Kino Polska TV ma ambicję osiągnąć pozycję czołowego gracza na rynku płatnej telewizji tematycznej w Europie Środkowo-Wschodniej.

Pieniądze od inwestorów umożliwią Spółce również zintensyfikowanie działalności w dziedzinie cyfryzacji archiwów filmowych, nabycie dodatkowych licencji, które pozwolą urozmaicić ofertę programową, a także rozwijanie działalności w zakresie produkcji filmowej.

W 2010 roku Kino Polska TV wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie 47 mln zł oraz zysk netto w wysokości 9 mln zł.

- Perspektywy rozwoju rynku płatnej telewizji w naszym regionie są imponujące. W ciągu najbliższych 5 lat jego wzrost prognozowany jest w ujęciu realnym na ponad 50%. Największymi beneficjantami tego rozwoju mają być Polska i Rosja, które do 2014 roku będą generować około 50% przychodów osiąganych przez branżę telewizyjną całego regionu.

Nie należy również zapominać o perspektywach rozwoju telewizji internetowej oraz usług VOD - mówi Norbert Kozioł Wiceprezes Zarządu NOBLE Securities - Uważamy, że Spółka wypracowała dotychczas świetny model biznesowy, dzięki któremu będzie jednym z beneficjentów dynamicznych wzrostów rynku a to zapewni inwestorom atrakcyjną stopę zwrotu z inwestycji. - dodaje Norbert Kozioł.

Oferującym akcje Spółki Kino Polska TV jest NOBLE Securities.

Kino Polska TV S.A. zajmuje się produkcją i dystrybucją Telewizji Kino Polska (zwycięzcą Telekamery Tele Tygodnia 2011 w kategorii najlepszy kanał filmowy, dwukrotnie wyróżnionego prestiżową nagrodą Hot Bird TV Award w 2005 i 2010 roku oraz nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej). Telewizja ta od wielu lat zajmuje czołowe miejsca w rankingach oglądalności kanałów tematycznych w Polsce. Spółka jest także producentem i dystrybutorem kanałów tematycznych z rodziny FilmBox. Oferta filmowa Pakietu Premium, w skład którego wchodzą FilmBox HD, FilmBox Family, FilmBox Extra, to - obok propozycji HBO i Canal + - jedna z najlepszych na polskim rynku. Kino Polska oraz kanały z rodziny FilmBox znajdują się w ofercie wszystkich największych i najważniejszych operatorów w Polsce.

Obecnie Kino Polska TV S.A. produkuje także kanały na rynek czeski, słowacki, węgierski i rumuński. Niebawem na kolejnych rynkach europejskich uruchomione zostaną nowe, wyprodukowane przez Spółkę, kanały tematyczne, m.in. FilmBox Action HD, FashionBox HD, FightBox HD.

Spółka posiada także prawa dystrybucyjne do ponad 200 polskich filmów. Licencje do emisji tych filmów odsprzedawane są innym stacjom.

Kolejną działalnością Kino Polska TV S.A. jest produkcja filmowa. W 2009 roku Telewizja Kino Polska wyprodukowała nagrodzony nagrodą EFA (tzw. europejskim Oscarem), film krótkometrażowy Hanoi-Warszawa w reżyserii Katarzyny Klimkiewicz. Inny film, który powstał w koprodukcji z Telewizją Kino Polska - Prosta historia o miłości - zyskał ogromne uznanie wśród dziennikarzy i krytyków filmowych (nagroda główna w Konkursie Kina Niezależnego na 35. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni), a jego reżyser, Arkadiusz Jakubik, został okrzyknięty reżyserskim objawieniem roku.

Powstałe w 2008 roku Wydawnictwo Telewizji Kino Polska kontynuuje misję stacji. Wydając na DVD największe dzieła polskich twórców popularyzuje polską kinematografię. Wydawnictwo jest promotorem polskiej kultury nie tylko w kraju, ale i za granicą. Za swoją działalność zostało uhonorowane nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (PISF).

Kino Polska TV S.A. ma bardzo silną pozycję na polskim rynku reklamowym. Ponad 20% przychodów spółki generowanych jest ze sprzedaży reklam w Telewizji Kino Polska. Umocnienie pozycji rynkowej wszystkich stacji telewizyjnych Spółki przełoży się na powiększenie przychodów z działalności reklamowej.

Kino Polska TV S.A. to także właściciel większościowego pakietu udziałów w Stopklatce S.A. - serwisie internetowym o tematyce filmowej, nagrodzonym przez PISF za wkład w rozwój polskiej kinematografii. W lipcu 2010 roku Stopklatka SA zadebiutowała na rynku New Connect.

Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW w Biznes INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »