Kolastyna chce 10-proc. rynku w ciągu 3 lat
Grupa Kolastyna podtrzymuje wcześniejsze plany osiągnięcia 10 proc. udziału w rynku kosmetyków pielęgnacyjnych w Polsce w ciągu trzech lat oraz zagranicznej ekspansji i przejęć - podała spółka w komunikacie po wynikach za I kwartał 2007 roku.
"Rok 2007 jest dla nas kolejnym wyzwaniem - chcemy konsekwentnie realizować zapowiadaną strategię rozwijając firmę i inwestując, a w konsekwencji zwiększając wartość spółki. (...) Zdecydowanie podtrzymujemy plany ekspansji na rynki basenu Morza Śródziemnego, oraz akwizycji. Ważnym celem jest także zdobycie 10-proc. udziału w rynku kosmetyków pielęgnacyjnych w Polsce w perspektywie 3 lat" - powiedział cytowany w komunikacie Andrzej Grzegorzewski, prezes Kolastyny.
W I kwartale 2007 roku zysk netto grupy wyniósł 1,53 mln zł i był ośmiokrotnie wyższy od zysku osiągniętego w I kwartale 2006. Przychody wzrosły o 16,7 proc. do 20,76 mln zł.
Grupa Kolastyna jest jedną z wiodących firm produkujących kosmetyki oraz liderem na rynku kosmetyków do opalania. Prawie, co czwarty sprzedawany w Polsce kosmetyk słoneczny jest produkowany przez Kolastynę.
W 2006 roku udział firmy w całym rynku kosmetyków pielęgnacyjnych wyniósł 4,9 proc.