Kolejne wzmocnienie Grupy Grodno
Aktywna w integracji rynku hurtowni elektroinstalacyjnych spółka Grodno S.A., notowana na GPW, dołącza do Grupy Grodno podmiot Elektromag Lighting. Jest to druga część przejętego w 2015 r. przedsiębiorstwa Elektromag.
Działalność Elektromag Lighting koncentruje się na dwóch obszarach: sprzedaży dzięki współpracy z projektantami i architektami oraz sprzedaży B2C w kanale e-commerce. Włączenie jej w Grupę Grodno stanowi wzmocnienie kompetencji w obu obszarach, szczególnie w zakresie e-commerce zorientowanego na klienta końcowego.
- Szacujemy, że rozszerzenie działalności Grupy Grodno o nowy podmiot przyniesie wzrost przychodów o około 2 mln zł w kanale e-commerce i 3 mln w pozostałej części działalności Elektromag Lighting. Będzie to oczywiście zależało od osiągniętych synergii i wyników integracji z Grupą Grodno. Tutaj jednak mamy spore doświadczenie i kompetencje, na co wskazuje konsekwentna integracja rynku, w tym przejęcie kilka lat temu pierwszej części przedsiębiorstwa Elektromag - mówi Andrzej Jurczak, Prezes Grodno S.A.
Wzrost przez przejęcia elementem strategii Grupy Grodno
Obok dynamicznego wzrostu organicznego i ciągłej optymalizacji procesów oraz rozwoju oferty, konsekwentna integracja rynku jest podstawą strategii Grupy Grodno. Przejęcia są wpisane w działalność Grupy, która potwierdza swoje doświadczenie we włączaniu kolejnych podmiotów w działalność Grupy Grodno, osiągając efekt synergii i wzrostu przychodów. W ubiegłym roku Grupa przejęła hurtownię BaRGo, działalność przedsiębiorstwa Jorga oraz kilka mniejszych punktów sprzedaży, natomiast w grudniu poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego z kolejnym potencjalnym podmiotem, z którym obecnie prowadzi rozmowy.
- Integracja większych i mniejszych podmiotów jest dla nas okazją do przejmowania kolejnych grup klientów oraz zespołów pracowników. Tym razem do Grupy Grodno dołącza pięć bardzo kompetentnych osób. Jest to dobrze znany nam kierunek rozwoju i ten ruch, a także trwające negocjacje z większym podmiotem, potwierdzają naszą gotowość do dalszego powiększania Grupy Grodno w ten sposób. Cały czas jesteśmy otwarci na akwizycje - dodaje Prezes Grodna.
Grodno to jeden z czołowych dostawców kompleksowych rozwiązań w obszarze elektrotechniki i oświetlenia w Polsce, oferujący ponad 120 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. Sieć dystrybucyjna Grupy Grodno obejmuje 80 punktów handlowych zlokalizowanych w całej Polsce. Spółka należy do grupy dystrybutorów elektrotechnicznych FEGIME Polska.
mzb