Kolejny list intencyjny dotyczący zakładu produkcyjnego w Lublińcu

Kerdos Group SA (do listopada br. Hygienika SA) podpisała już drugi list intencyjny w sprawie sprzedaży zakładu produkcyjnego, zlokalizowanego w Lublińcu. Tak jak pierwszy z listów intencyjnych, zakłada złożenie oferty przez kupującego w najbliższych tygodniach oraz ewentualne podpisanie umowy przedwstępnej - po zaakceptowaniu oferty przez zarząd Kerdos Group - do 15 grudnia br.

Kerdos Group SA (do listopada br. Hygienika SA) podpisała już drugi list intencyjny w sprawie sprzedaży zakładu produkcyjnego, zlokalizowanego w Lublińcu. Tak jak pierwszy z listów intencyjnych, zakłada  złożenie oferty przez kupującego w najbliższych tygodniach oraz ewentualne podpisanie umowy  przedwstępnej - po zaakceptowaniu oferty przez zarząd Kerdos Group - do 15 grudnia br.

- Obserwujemy obecnie wzmożone zainteresowanie naszym zakładem produkcyjnym. Po dwóch latach procesu sprzedaży jesteśmy na ostatniej prostej. Kolejny list intencyjny sprawia, iż zamierzamy wkrótce - zgodnie z zapowiedziami - sfinalizować sprzedaż zakładu w Lublińcu na naszych warunkach - komentuje Kamil Kliniewski, prezes Kerdos Group SA.

- Sprzedaż wydzielonego do spółki celowej zakładu produkcyjnego powinna skutkować zarówno zmniejszeniem skonsolidowanego zadłużenia Kerdos Group o ponad 20 mln zł, jak również wpływem gotówki - dodaje Prezes Kliniewski.

Reklama

Zakład w Lublińcu jest jedynym zakładem produkcyjnym Kerdos Group. Wytwarza artykuły higieny osobistej. Zgodnie z realizowaną od 2 lat strategią, Kerdos Group skupia się na sprzedaży detalicznej i hurtowej artykułów kosmetycznych oraz higienicznych poprzez sieć drogerii, w tym również poza Polską. Zamierza również rozwijać handel internetowy. To właśnie drogerie są motorem dynamicznego wzrostu wyników Kerdos Group. Narastająco po trzech kwartałach br. Grupa zaksięgowała 174,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (+50 proc. rdr), generując 59,2 mln zł zysku brutto na sprzedaży (+43 proc. rdr). Segment produkcyjny odpowiadał za 6 proc. przychodów, sprzedaż hurtowa - za 30 proc., a sprzedaż detaliczna w drogeriach Dayli - za 64 proc. uzyskanych przychodów. Oczyszczając wyniki uzyskane w 2013 roku ze zdarzenia jednorazowego (zysk na okazyjnym nabyciu aktywów sieci drogerii Dayli), rezultat EBITDA za okres styczeń-wrzesień 2014 roku wzrósł w porównaniu z analogicznym okresem 2013 roku o 53 proc. (do 17,4 mln zł), a zysk netto przypisany akcjonariuszom Hygieniki - o 95 proc., do 11,2 mln zł.

W celu sfinansowania szybszego rozwoju sieci drogerii Dayli spółka rozpoczęła road-show, dotyczący oferty zabezpieczonych obligacji korporacyjnych. Spółka zamierza pozyskać 25 mln zł na otwarcia nowych lokalizacji drogerii Dayli, a obligacje mają zadebiutować na rynku Catalyst.

- Do końca 2015 roku planujemy uruchomić 50 nowych własnych sklepów oraz dodatkowe 20 w ramach uruchamianego programu franczyzowego - zapowiada Kliniewski.

Warto zauważyć, że Kerdos Group już teraz generuje wysokie wzrosty wyników pomimo optymalizacji lokalizacji drogerii. Od przejęcia Dayli, czyli od marca 2013 roku, uruchomiono ponad 20 nowych lokalizacji, zamykając lokalizacje nierentowne. W finalnym rezultacie sieć drogerii Dayli powiększyła się z ówczesnych 158 lokalizacji do obecnych 165. Kerdos Group może pochwalić się sukcesami również za granicą.

- Rozpoczęliśmy proces przejmowania drogerii Meng w Luksemburgu (jedyne drogerie w tym kraju, 24 lokalizacje). To bogaty rynek, na którym można osiągać wysokie marże. Proces przejmowania rozpoczęliśmy pod koniec lipca br. i zgodnie z podpisaną umową zakończy się on w kwietniu 2017 roku, kiedy powinniśmy posiadać już 100 proc. udziałów, a przychody sieci Meng mogą osiągnąć wartość 40-50 mln euro rocznie - informuje Kliniewski.

Opr. KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »