Kolporter chce mieć 950 saloników prasowych
Kolporter, dystrybutor prasy i towarów FMCG, chce do końca 2012 roku mieć 950 saloników prasowych, w tym saloników Top-press z segmentu premium. Spółka planuje, aby do końca 2012 roku mieć łącznie 100 sklepów w sieci Dobry Wybór - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
- W tej chwili mamy ok. 870 saloników prasowych, z czego już blisko 100 to salony Top-Press. (...) Planujemy w 2012 roku intensywny rozwój sieci Saloników Prasowych i Top-Pressów, aby osiągnąć liczbę 950 lokalizacji - powiedział cytowany w komunikacie Mateusz Wiśniewski, wiceprezes Kolportera.
Wiśniewski poinformował, że Kolporter w 2012 roku chce zwiększyć ilość sklepów Dobry Wybór.
- Chcemy, żeby do końca bieżącego roku sieć Dobry Wybór liczyła 100 sklepów. Od połowy ubiegłego roku, kiedy podjęliśmy decyzję o zakończeniu testowania tego formatu sprzedażowego, konsekwentnie rozpoczęliśmy realizację swoich planów, czyli pracę nad rozwojem sieci i pozyskiwaniem nowych lokalizacji - powiedział.
- Najpierw sklepy Dobrego Wyboru otwieraliśmy wyłącznie w centralnej Polsce, obecnie pozyskujemy lokalizacje praktycznie w całym kraju. Mocno pracujemy nad rozszerzaniem sprzedaży kategorii produktów świeżych - dodał.
Sklepy sieci Dobry Wybór prowadzone są w systemie partnerskim. Osobą bezpośrednio odpowiedzialną za funkcjonowanie sklepu jest prowadzący własną działalność gospodarczą partner Kolportera. Firma oddaje mu w użytkowanie lokal wraz z pełnym wyposażeniem oraz zapewnia dostawę towarów handlowych. Partner świadczy w zamian usługę pośrednictwa sprzedaży.
Kolporter, do którego należy sieć Dobry Wybór, jest największym dystrybutorem prasy i jednym z największych dystrybutorów towarów FMCG w Polsce.