Krosglass chce podwoić moce

Spółka Krosglass, producent włókna szklanego, który w styczniu zadebiutuje na GPW, środki z emisji chce przeznaczyć głównie na podwojenie swoich mocy produkcyjnych do 20 tys. ton wyrobów rocznie. Efekty inwestycji będą widoczne w 2009 roku - poinformowali przedstawiciele spółki na środowej konferencji prasowej.

Spółka Krosglass, producent włókna szklanego, który w styczniu zadebiutuje na GPW, środki z emisji chce przeznaczyć głównie na podwojenie swoich mocy produkcyjnych do 20 tys. ton wyrobów rocznie. Efekty inwestycji będą widoczne w 2009 roku - poinformowali przedstawiciele spółki na środowej konferencji prasowej.

"Wykorzystujemy swoje moce w 100 procentach. Przy dynamicznie rozwijającym się rynku nie możemy zapewnić dostaw naszym odbiorcom. (...) Głównym założeniem strategii naszego rozwoju jest podwojenie mocy produkcyjnych" - powiedział prezes spółki Paweł Lisowski.

Docelowo spółka chce produkować 20 tys. ton wyrobów gotowych rocznie.

PLANOWANE INWESTYCJE I WYNIKI FINANSOWE

W najbliższych latach Krosglass chce modernizować swój zakład produkcyjny w Krośnie. Planowane nakłady inwestycyjne w latach 2007-2008 wyniosą łącznie niemal 65 mln zł. Z publicznej emisji akcji spółka chce pozyskać około 40 mln zł.

Reklama

Pozostałe środki będą pochodziły z wypracowanych zysków, kredytów czy leasingu. Poprzez modernizację spółka chce też obniżyć koszty jednostkowe wyrobów, poprawić ich jakość oraz rozszerzyć ofertę produktową.

Prezes powiedział, że efekty inwestycji będą widoczne w 2009 roku. Spółka spodziewa się w 2009 roku wygenerować 7,9 mln zł zysku netto przy przychodach w wysokości 102,7 mln zł. Na koniec 2006 roku Krosglass miał 66,7 mln zł przychodów ze sprzedaży i 3,2 mln zł zysku netto.

W 2008 roku spółka spodziewa się gorszych wyników niż w 2007 roku. Prognoza na 2007 rok zakłada osiągnięcie 69,9 mln zł przychodów i zysku netto na poziomie 4,6 mln zł. Gorsze wyniki za 2008 rok będą spowodowane półroczną przerwą remontową, w trakcie której sprzedaż będzie częściowo realizowana w oparciu o surowiec z importu.

"Przy budowie nowego pieca szklarskiego nie ma innej metody niż wygaszanie starego". (...) "Przetwórstwo będzie się dalej odbywać. Będziemy produkować maty również z produktów importowanych" - powiedział prezes Lisowski.

W 2008 roku przychody ze sprzedaży mają wynieść 65,4 mln zł a zysk netto 3,8 mln zł.

EKSPANSJA NA RYNKI EUROPY WSCHODNIEJ

Strategia Krosglass zakłada też ekspansję na rynki Europy Wschodniej.

"Kraje Europy Wschodniej nas interesują ze względu na perspektywy rozwoju tych rynków. Szacowany wzrost tych rynków wynosi około 7 proc., podczas gdy w krajach zachodnioeuropejskich wynosi około 2 proc." - powiedział prezes.

Około 30 proc. sprzedaży spółki stanowi eksport do dwudziestu krajów.

Krosglass jest producentem włókna szklanego ze szkła typu E. Najważniejsze produkty spółki to: maty szklane (ponad 60 proc. sprzedaży spółki), tkaniny rowingowe, rowingi szklane, wyroby z laminatów. Spółka szacuje swój udział w polskim rynku produkcji włókna szklanego na 26 proc.

ZAPISY NA AKCJE

Zapisy na akcje w transzy indywidualnej potrwają od 11 do 15 stycznia 2008 roku, a w transzy instytucjonalnej od 11 do 16 stycznia. Przedział cenowy akcji wynosi 2,5-3,5 zł za papier.

W ramach oferty publicznej Krosglassu oferowanych jest 11,1 mln akcji istniejących serii A, sprzedawanych przez spółkę Krosno, jedynego akcjonariusza Krosglassu, oraz 11,75 mln akcji nowej emisji serii B. Obecnie 100 proc. akcji Krosglassu należy do spółki Krosno. Przy założeniu, że wszystkie akcje oferowane zostaną kupione, do nowych akcjonariuszy należeć będzie 65 proc. akcji spółki Krosglass.

Poniżej przedstawiamy harmonogram publicznej oferty akcji spółki Krosglass, producenta włókna szklanego.

Krosglass chce pozyskać z oferty 40,2 mln zł. Pozyskane środki spółka chce przeznaczyć na realizację programu inwestycyjnego, którego głównym celem jest dwukrotne zwiększenie mocy produkcyjnych. W ramach oferty publicznej Krosglassu oferowanych jest 11,1 mln akcji istniejących serii A, sprzedawanych przez spółkę Krosno, jedynego akcjonariusza Krosglassu, oraz 11,75 mln akcji nowej emisji serii B.

W transzy indywidualnej oferowanych jest 5.875.000 akcji nowej emisji serii B, w transzy instytucjonalnej 16.975.000 akcji, w tym 5.875.000 akcji nowej emisji serii B oraz 11.100.000 istniejących akcji serii A.

Przedział ceny emisyjnej wynosi 2,5-3,5 zł za akcję.

9-10 stycznia 2008 - budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych;

10 stycznia - podanie do publicznej wiadomości ceny akcji oferowanych serii A i B;

11-15 stycznia - zapisy na akcje serii B w transzy indywidualnej;

11-16 stycznia - zapisy na akcje serii A i B w transzy instytucjonalnej;

Przydział akcji nastąpi maksymalnie 5 dni od zamknięcia oferty publicznej.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: środki | chciał | Krosno
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »