Libet kontynuuje optymalizację kosztową

Lider polskiego rynku kostki brukowej, dzięki istotnej poprawie wskaźników i spełnieniu warunków finansowych określonych w umowie z bankiem, obniżył o 25 p.b. marże długoterminowego kredytu. To już druga w okresie ostatniego półrocza obniżka marż związanych ze spłatą zadłużenia.

Lider polskiego rynku kostki brukowej, dzięki istotnej poprawie wskaźników i spełnieniu warunków finansowych określonych w umowie z bankiem, obniżył o 25 p.b. marże długoterminowego kredytu. To już druga w okresie ostatniego półrocza obniżka marż związanych ze spłatą zadłużenia.

- Mamy dziś właściwie dwa powody do radości: po pierwsze poprawa wyników finansowych świadczy o dobrej kondycji Libetu, a po drugie, stabilna pozycja finansowa pozwala na obniżanie kosztów zadłużenia. Obniżka marż, o której mowa pozwoli nam zaoszczędzić ok. 730 tys. zł do 2019 r. - mówi Thomas Lehmann, Prezes Zarządu Libet S.A. - Jeszcze większe oszczędności osiągniemy dzięki zmniejszeniu wartości długoterminowego zadłużenia - na koniec tego roku chcemy zejść poniżej 70 mln zł - dodaje.

W czerwcu ub.r. Spółka podpisała z bankiem PKO S.A. aneks do umowy kredytowej, na podstawie którego wydłużeniu o ok. 3 lata uległ okres spłaty długoterminowego kredytu na łączną kwotę 85 mln zł. Na koniec minionego roku obrotowego, łączne zobowiązania z tytułu kredytu długoterminowego wyniosły 78,7 mln zł wobec 85,0 mln zł rok wcześniej.

Reklama

W 2013 r. Libet zwiększył sprzedaż o 5 proc. - do 220,0 mln zł - i istotnie poprawił wyniki na wszystkich poziomach rachunku wyników. Zysk EBIT wyniósł 15,6 mln zł, co oznacza wzrost o 85,6 proc. r/r, EBITDA sięgnęła 38,6 mln zł wobec 28,7 mln zł rok wcześniej, a zysk netto zamknął się na poziomie 6,1 mln zł - o 77,6 proc. wyższym niż w 2012 r. W związku z utrzymującymi się dodatnimi temperaturami, Spółka oczekuje również dobrych wyników w I kw. 2014 r., który tradycyjnie jest pod istotnym wpływem sezonowości.

Według szacunków PMR, w 2013 r. Libet odnotował wzrost udziału w rynku wysokomarżowej kostki Premium z 32 do 34 proc., co daje jej w tym segmencie pozycję niekwestionowanego lidera. Jednocześnie Spółka zdołała zwiększyć udział w całym rynku z 19 do 22 proc. i wyrównać tym samym poziom dotychczasowego lidera.

Libet S.A. to wiodący na polskim rynku producent kostki brukowej oraz niekwestionowany lider w segmencie kostki brukowej Premium. Spółka prowadzi obecnie produkcję w 14 zakładach produkcyjnych na 24 liniach produkcyjnych.

opr MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »