LiveChat Software publikuje świetne wyniki

Po dziewięciu miesiącach 2014/15 roku obrotowego, wrocławska spółka LiveChat Software wypracowała już 12,91 mln zł skonsolidowanego zysku netto. To wynik o 89% lepszy od osiągniętego przed rokiem. W tym okresie przychody spółki wzrosły o blisko 81% do 22,50 mln zł.

Po dziewięciu miesiącach 2014/15 roku obrotowego, wrocławska spółka LiveChat Software wypracowała już 12,91 mln zł skonsolidowanego zysku netto.  To wynik o 89% lepszy od osiągniętego przed rokiem. W tym okresie przychody spółki wzrosły o blisko 81% do 22,50 mln zł.

- Rozwiązanie LiveChat pozwala naszym klientom na całym świecie zarabiać pieniądze, zawierać nowe transakcje i lepiej dbać o swoich klientów. Ciągle je rozwijamy i udoskonalamy. Dzięki temu LiveChat Software notuje tak dynamiczne i trwałe wzrosty - powiedział prezes Mariusz Ciepły.

Spółka generuje nie tylko zysk, ale też pozytywne i bardzo wysokie przepływy gotówkowe. Wynik EBITDA w I-III kwartale wyniósł 16,75 mln zł a przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 12,13 mln zł wobec 7,36 mln zł przed rokiem.

Reklama

Na koniec 2014 roku Spółka dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 9,63 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 4,3 mln zł wobec stanu sprzed rokiem. Spółka osiągnęła to, wypłacając w II kwartale ponad 9,5 mln zł na dywidendę (polityka dywidendowa zakłada przeznaczanie całego zysku na dywidendę). Równocześnie spółka finansuje wszystkie prace rozwojowe ze środków własnych.

Dzięki świadczeniu usług w modelu SaaS, LiveChat Software notuje również bardzo wysokie rentowności. Marża EBITDA w I-III kwartale 2014/15 roku obrotowego wyniosła 74,4% (wobec 71,0% przed rokiem), rentowność operacyjna 71,8% (w stosunku do 68,2% przed rokiem) a marża netto 57,4% (wzrost z 55,0% rok wcześniej).

Wrocławska firma jest jednym z trzech największych na świecie dostawców oprogramowania typu "live chat dla biznesu". Jej klienci to firmy, które wykorzystują rozwiązanie LiveChat do bezpośredniego kontaktu z osobami odwiedzającymi ich strony internetowe, w tym m.in. do wsparcia sprzedaży. Rozwiązanie oferuje też szereg dodatkowych narzędzi umożliwiających m.in. analizę ruchu na stronie, zachowania klientów czy jakość pracy konsultantów.

LiveChat Software oferuje swoje rozwiązanie w modelu SaaS (Software as a Service - oprogramowanie jako usługa) i dzięki temu jest firmą globalną. Najważniejszy dla niej rynek to USA, w Polsce generuje tylko kilka procent sprzedaży. Do jej klientów należą zarówno małe sklepy internetowe, jak i wielkie światowe marki, takie jak Orange, Play, Adobe, Samsung, Tele2, Kaspersky Lab czy Air Asia.

LiveChat Software jeszcze w Prospekcie Emisyjnym przedstawił prognozę finansową. Zakłada ona, że w całym roku finansowym osiągnie 14,9 mln zł zysku netto, 18,95 mln zł EBITDA oraz 25,32 mln zł przychodów. Obecnie Zarząd podtrzymał tą prognozę, jednak ze względu na bardzo wysoki stan jej wykonania (86,6% na poziomie zysku netto, 88,4% w przypadku EBITDA, oraz 88,9% jeśli chodzi o przychody) deklaruje, że będzie uważnie obserwował sytuację i na bieżąco informował rynek o ewentualnej weryfikacji przewidywań. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie 11 kwietnia.

LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego.

opr MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »