LiveChat Software zwiększył dynamicznie zysk netto

Skonsolidowane przychody LiveChat Software w I połowie roku finansowego 2018/19 wyniosły 52,1 mln zł, a zysk netto 28,3 mln zł. Oznacza to wzrost odpowiednio o 19,4 proc. i 22,7 proc. w skali roku.

Skonsolidowane przychody LiveChat Software w I połowie roku finansowego 2018/19 wyniosły 52,1 mln zł, a zysk netto 28,3 mln zł. Oznacza to wzrost odpowiednio o 19,4 proc. i 22,7 proc. w skali roku.

Skonsolidowane przychody LiveChat Software w I połowie roku finansowego 2018/19 wyniosły 52,1 mln zł, a zysk netto 28,3 mln zł. Oznacza to wzrost odpowiednio o 19,4 proc. i 22,7 proc. w skali roku. Wynik EBITDA wzrósł o 17,9 proc. r/r i wyniósł 36,7 mln zł. W tym okresie spółka pracowała zarówno nad udoskonaleniem swojego sztandarowego produktu "LiveChat", jak również nad nowymi usługami, które wspólnie mają tworzyć ekosystem wspierający komunikację firm z ich klientami.

"Udoskonalamy LiveChat tak, żeby odpowiadał na zmieniające się potrzeby i wymagania klientów. Dzięki temu ich liczba rośnie każdego miesiąca. Równocześnie jednak pracujemy nad nowymi usługami" - powiedział prezes Mariusz Ciepły.

Reklama

LiveChat Software już od dłuższego czasu pracuje nad budową ekosystemu wokół swoich rozwiązań, dzięki któremu ich użytkownicy mogą w szybszy i łatwiejszy sposób dostosowywać je do swoich oczekiwań. Również poprzez przygotowanie własnych funkcjonalności, które mogą być udostępniane i komercjalizowane w marketplace.

Do tej pory Spółka, oprócz flagowego rozwiązania LiveChat, wprowadziła na rynek także inne produkty, usprawniające zarządzanie komunikacją tekstową firm z ich obecnymi i potencjalnymi klientami. Należą do nich BotEngine - aplikacja służąca do tworzenia chatbotów, KnowledgeBase - narzędzie pozwalające na przygotowanie firmowych baz wiedzy oraz chat.io - aplikacja do czatowania, którą charakteryzuje ciągłość rozmowy z użytkownikiem oraz możliwość integracji z różnymi kanałami komunikacji. Wszystkie wymienione rozwiązania mają już swoich płatnych użytkowników i sprawdzają się w realiach biznesowych.

W ostatnich miesiącach LiveChat Software kupił też dwie domeny internetowe: helpdesk.com oraz chatbot.com, które będą odgrywać ważną rolę w promocji jego usług. W poniedziałek Spółka przeprowadziła rebranding swojej usługi BotEngine na ChatBot.

Według stanu na 1 listopada z rozwiązania "LiveChat" korzystało 25.628 płacących klientów, czyli o ponad 15% więcej niż przed rokiem. Wśród nich są firmy z całego świata - zarówno niewielkie firmy e-commerce, jak również wielkie marki, jak np. Stripe, Asus, Unilever czy Tele2.

LiveChat Software rozpoczyna rok finansowy 1 kwietnia, a kończy 31 marca. W jego pierwszej połowie (kwiecień - wrzesień) zanotował bardzo dobre wskaźniki operacyjne. Marża EBITDA wyniosła 70,4 proc. (przed rokiem 71,3 proc.) a rentowność netto 54,4 proc. (wobec 53,0 proc. rok wcześniej). Spółka utrzymuje też bardzo wysoką rentowność sprzedaży brutto (83,8 proc. wobec 83,7 proc. przed rokiem).

Spółka sprawnie generuje gotówkę, równocześnie finansując rozwój ze środków własnych i podtrzymując politykę dywidendową, która zakłada przeznaczanie całego zysku dla akcjonariuszy. W I połowie roku finansowego, przepływy pieniężne netto netto z działalności operacyjnej wyniosły 28,8 mln zł. W tym czasie LiveChat Software nabył domeny chatbot.com i helpdesk.com. Na koniec września dysponował środkami pieniężnymi o wartości 19,8 mln zł.

W sierpniu LiveChat Software poinformował o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych.

"Naszym długoterminowym celem jest pozycja globalnego rynku live chat oraz innych usług związanych z obsługą klienta. Razem z naszymi doradcami analizujemy różne scenariusze, które mają nam pomóc w osiągnięciu tego celu. Obecnie, w ramach tego procesu, nie podjęliśmy jeszcze żadnych wiążących decyzji" - podkreślił Mariusz Ciepły.

O Spółce

LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w Internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. Usługi są świadczone za pośrednictwem serwisu www.livechatinc.com. LiveChat Software ma ponad 25 tys. klientów z ponad 150 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii.

Z rozwiązania wrocławskiego studia korzystają klienci ze wszystkich branż, przy czym najwięcej jest firm z takich branż jak: IT, edukacja, sprzedaż detaliczna, rozrywka i marketing. Grupa jest jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. W portfolio produktów firmy znajdują się także takie rozwiązania jak: ChatBot (platforma do tworzenia chatbotów) oraz KnowledgeBase (oprogramowanie ułatwiające firmom tworzenie baz wiedzy, do których dostęp mogą mieć zarówno pracownicy, jak i klienci).

mzb

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Netta Barzilai
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »