LPP chce zwiększyć sprzedaż zagraniczną do 25 proc. przychodów.

Grupa LPP zakłada, że 2007 roku jej sprzedaż zagraniczna będzie odpowiadała za około 25 proc. przychodów w porównaniu do 21 proc. w roku ubiegłym. Sprzedaż grupy na rynku rosyjskim może wzrosnąć do około 7-8 proc. przychodów. LPP ma szansę pokazać w każdym kwartale tego roku zysk na poziomie netto.

Grupa LPP zakłada, że 2007 roku jej sprzedaż zagraniczna będzie odpowiadała za około 25 proc. przychodów w porównaniu do 21 proc. w roku ubiegłym. Sprzedaż grupy na rynku rosyjskim może wzrosnąć do około 7-8 proc. przychodów. LPP ma szansę pokazać w każdym kwartale tego roku zysk na poziomie netto.

"Nasza sprzedaż zagraniczna stanowi łącznie 21 proc. przychodów. Sądzimy, że na koniec tego roku wyniesie około 25 proc." - powiedział na czwartkowym spotkaniu z dziennikarzami wiceprezes LPP Dariusz Pachla.

LPP łącznie za granicą posiada obecnie 63 sklepy Reserved i 20 sklepów Cropp Town, co daje łącznie powierzchnię 43 tys. metrów kwadratowych.

Pachla poinformował, że w tym roku spółka skupi się na rozwoju swoich marek Reserved i Cropp Town głównie na rynku polskim i rosyjskim.

"W tym roku nastawiamy się na rozwój marek Reserved i Cropp Town w Polsce i siedmiu innych krajach, w których jesteśmy obecni, jednak największy rozwój dokona się w Polsce i w Rosji" - powiedział wiceprezes.

Reklama

Na koniec 2006 roku grupa LPP na rynku rosyjskim miała 16 sklepów Reserved i 12 Cropp Town. Na koniec 2007 roku będzie to 26 sklepów Reserved i 17 Cropp Town, czyli łączna liczba sklepów zwiększy się do 43 z 28 na koniec 2006 roku.

W 2007 roku sprzedaż grupy na rynku rosyjskim może odpowiadać za około 7-8 proc. przychodów grupy.

"Szacujemy, że sprzedaż na rynku rosyjskim może stanowić na koniec 2007 roku około 7-8 proc. całości naszych przychodów. Na koniec 2006 roku było to 5 proc." - powiedział.

Pachla poinformował w czwartek, że działalność zagraniczna LPP jest jak najbardziej zyskowna, podkreślił jednak, że inaczej wygląda sytuacja na każdym z rynków.

Na koniec 2006 roku LPP miał w Polsce 96 sklepów Reserved (59 tys. metrów kwadratowych) i 67 sklepów Cropp Town (16 tys. metrów kwadratowych). W tym roku liczba sklepów Reserved ma wzrosnąć do 110, a sklepów Cropp Town do 84.

"Nasze plany na ten rok zakładają zwiększenie powierzchni handlowej Reserved do 74 tys. metrów kwadratowych co da nam 110 sklepów i zwiększenie do 20 tys. metrów Croppa, tak by na koniec roku mieć 84 sklepów Cropp Town" - powiedział Pachla.

W tym roku LPP zamierza przeznaczyć na rozwój sieci sklepów około 60 mln zł.

W środę wieczorem LPP poinformowało, że w czwartym kwartale 2006 uzyskało zysk netto na poziomie 44,6 mln zł, a cały ubiegły rok zakończyło zyskiem netto na poziomie 40,8 mln zł.

Pachla poinformował, że w przeciwieństwie do ubiegłego roku, w 2007 roku liczy, że LPP może pokazać zyski w każdym kwartale oraz że wyniki grupy ulegną poprawie.

"Trzy kwartały zeszłego roku zakończyły się stratą, czyli całoroczny zysk zawdzięczamy de facto czwartemu kwartałowi, który był najlepszym kwartałem w historii spółki i pokazał, że klienci wrócili do marki Reserved" - powiedział.

"Ten rok na pewno będzie lepszy, jeśli chodzi o wyniki, od 2006 roku. Trudno go porównywać do 2005 roku, czy 2004, ponieważ znacząco zwiększyła się powierzchnia sprzedaży. Czwarty kwartał zeszłego roku pokazał, że jest wielka szansa na zysk w każdym kwartale tego roku" - dodał.

Wiceprezes podtrzymał swoje wcześniejsze zdanie odnośnie możliwości uzyskania na koniec tego roku około 1 mld zł przychodów.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: RESERVED | Netto | proca | przychód
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »