Reklama

LPP: Dużo zależy od kursu dolara

LPP ocenia, że w 2010 roku jest szansa na wzrost przychodów rok do roku i nie wyklucza, że dynamika wzrostu zysku z I połowy 2010 roku utrzyma się w drugim półroczu. Sprzedaż w sklepach porównywalnych może wzrosnąć rdr najwcześniej w czwartym kwartale - poinformował wiceprezes LPP Dariusz Pachla.

"Jest szansa, że przychody w tym roku będą wyższe niż w 2009, ale trzeba sobie zdawać sprawę, że te wzrosty nie mogą być duże" - powiedział Pachla na piątkowej konferencji. "Sprzedaż nie jest dobra, ale na pewno od maja jest lepiej. Ta tendencja nie powinna się pogorszyć, mam nadzieję, że się poprawi. Nie ma jednak hurraoptymizmu" - dodał.

W I półroczu 2010 przychody grupy spadły o 5 proc. do 906,1 mln zł. W całym 2009 roku grupa miała 2 mld zł przychodów.

Pachla powiedział, że wygląda na to, iż dno spółka ma już za sobą. Sprzedaż LFL może jednak wzrosnąć najwcześniej w IV kwartale tego roku.

Reklama

"Poprawa sprzedaży porównywalnej rok do roku możliwa jest dopiero w czwartym kwartale" - powiedział wiceprezes.

W I półroczu sprzedaż LFL spadła o 18,8 proc., a w samym II kwartale spadek wyniósł 15,9 proc.

Na pytanie, czy spółce uda się utrzymać dynamikę wzrostu zysku z pierwszego półrocza wiceprezes odpowiedział: "nie jest to niemożliwe". W I półroczu 2010 roku zysk netto LPP wzrósł o 48 proc. rdr do 33,1 mln zł. W 2009 roku grupa wypracowała zysk netto w wysokości 104,5 mln zł, z czego 82,2 mln zł w II półroczu.

Pachla ocenia, że nie ma szans, by w tym roku marża brutto na sprzedaży wzrosła do 60 proc.

"W skali całego roku 60 proc. marży nie jest możliwe, ale jest realne, że taka marża będzie w końcówce roku. Dużo zależy od kursu dolara i od jego zmienności. Dla nas korzystna jest stabilizacja kursu" - powiedział wiceprezes.

W I półroczu 2010 marża brutto na sprzedaży wyniosła 54,2 proc. wobec 50 proc. w analogicznym okresie 2009. W samym II kwartale marża wzrosła do 55,7 proc. z 52,6 proc. przed rokiem.

Zysk netto grupy LPP w II kwartale 2010 roku wyniósł 37,85 mln zł wobec 30,1 mln zł przed rokiem. Wynik okazał się być lepszy od konsensusu PAP zakładającego zysk na poziomie 32,8 mln zł.

Zysk operacyjny w II kwartale wyniósł 39,8 mln zł (bez zmian rdr) i był z kolei niższy o ponad 12 proc. od oczekiwań analityków spodziewających się 45,5 mln zł EBIT. Przychody spadły w II kwartale o 2 proc. do 481,6 mln zł. Konsensus zakładał przychody na poziomie 479 mln zł.

W I połowie 2010 grupa LPP uruchomiła 34 sklepy o łącznej powierzchni około 11 tys. mkw., zwiększając całkowitą powierzchnię sklepów do ok. 299 tys. mkw. Spółka podtrzymuje, że w tym roku wzrost powierzchni wyniesie około 40 tys. mkw. Wartość nakładów na rozwój sieci w tym roku szacowana jest na około 75 mln zł. Na koniec czerwca 2010 sieć detaliczna LPP liczyła 875 sklepów, z czego 268 pod marką Reserved, 237 Cropp, 99 Esotiq, 208 House i 56 Mohito.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »