LPP: w bieliźnie dla dzieci
LPP, właściciel Reserved i Cropp Town, zamierza uruchomić jesienią 2006 roku sieć sklepów z bielizną oraz wydzielić ze sklepów Reserved placówki z odzieżą dziecięcą - powiedział Marek Piechocki, prezes LPP.
Spółka spodziewa się słabego I kwartału. Produkty sprzedawane pod nową marką będą obejmowały głównie bieliznę damską, zróżnicowaną cenowo.
"Bielizna męska będzie tam również, jednak jej udział będzie nieznaczący. Natomiast ceny będą się kształtować w różnych przedziałach" - powiedział w piątek dziennikarzom Piechocki.
LPP chce też uruchomić sieć sklepów Reserved Kids, oferujących odzież dziecięcą, która obecnie jest sprzedawana w sklepach Reserved.
"Okazuje się, że ubrania dziecięce sprzedają się bardzo dobrze i dotychczasowe zwiększanie powierzchni ich sprzedaży w ramach Reserved jest niewystarczające. Dlatego otworzymy oddzielne sklepy" - powiedział Piechocki.
Obie marki powstaną jesienią 2006 roku, dlatego też - w ocenie przedstawicieli spółki - nie będą stanowiły istotnego udziału w przychodach spółki.
Te z kolei prognozowane są w 2006 roku na 820 mln zł. Zysk netto na koniec roku ma wynieść 57 mln zł. Oznacza to wzrost w stosunku do wyników za 2005 rok odpowiednio o 19,6 proc. oraz 40,4 proc.
Jednocześnie tegoroczna prognoza zysku jest niższa od pierwszej, nieskorygowanej prognozy za 2005 rok, zakładającej 60 mln zł.
"Wynika to z tego, że się po prostu przestraszyliśmy po ubiegłym roku. Nie udało nam się zrealizować takich wyników, jakie pierwotnie założyliśmy" - powiedział Dariusz Pachla, dyrektor finansowy LPP.
W jego ocenie LPP nie zaskoczy pozytywnymi wynikami także w I kwartale tego roku.
"W I kwartale nie jesteśmy w stanie poprawić wyników, bo po prostu dysponujemy takim, a nie innym towarem, który się nie sprawdził. Okazało się, że byliśmy za modni, zmienimy to w kolekcji letniej" - powiedział.
Dodał także, że tegoroczna prognoza jest ostrożna i zakłada tylko te projekty, które są już zakontraktowane lub znajdują się w fazie finalizacji umów.
Na 2006 rok spółka planuje zwiększenie łącznej powierzchni handlowej do około 124 tys. metrów kwadratowych na koniec 2006 roku z 95 tys. metrów w końcu 2005 roku, co pochłonie około 80 mln zł.
Środki na rozszerzanie sieci pochodzić będą z funduszy własnych, spółka będzie się także posiłkować kredytami bankowymi.
"Na pewno nie planujemy nowej emisji akcji" - powiedział Pachla.
Około 2/3 nowych sklepów powstanie za granicą, głównie w Rosji i na Ukrainie.
Obecnie LPP posiada 202 sklepy, w tym 134 marki Reserved i 68 Cropp.
Spółka będzie rekomendowała niewypłacanie dywidendy z zysku za 2005 rok.
"Kiedyś na pewno będziemy wypłacać dywidendę, ale nie w sytuacji, kiedy plany wzrostu powierzchni handlowej wynoszą 30 proc., tylko około 15 proc." - powiedział Pachla.
W 2005 roku LPP miał 685,8 mln zł przychodów ze sprzedaży i 40,6 mln zł zysku netto. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł 59,2 mln zł.