LPP zakłada wzrost powierzchni

Grupa LPP oczekuje w 2017 roku marży brutto na poziomie 52-53 proc. i zakłada wzrost powierzchni o 12 proc. rdr - podała spółka w prezentacji. CAPEX ma wynieść około 440 mln zł.

Grupa LPP oczekuje w 2017 roku marży brutto na poziomie 52-53 proc. i zakłada wzrost powierzchni o 12 proc. rdr - podała spółka w prezentacji. CAPEX ma wynieść około 440 mln zł.

LPP podała, że w roku 2017 planowane jest zwiększenie powierzchni sieci sklepów o 12 proc. rdr, do 1.028,6 tys. m kw.

Na koniec 2017 roku sklepy Reserved mają być w 22 krajach. W tym roku pojawić się mają 4 nowe kraje: Serbia i Wielka Brytania (sklepy własne) oraz Białoruś i Kazachstan (sklepy franczyzowe).

Wśród celów na 2017 rok spółka wymienia w prezentacji kontynuację rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej (nacisk na Polskę), przyśpieszenie wzrostu powierzchni w rejonie CIS (w szczególności w Rosji), przyśpieszenie w regionie SEE (głównie w Rumunii) oraz kolejne sklepy w Europie Zachodniej i na Bliskim Wschodzie.

Reklama

Planowany capex w 2017 roku to ok. 440 mln zł, co oznacza wzrost o ok. 60 proc. rdr ze względu na szybszy przyrost powierzchni handlowej (planowane wydatki na sklepy to 380 mln zł) oraz wydatki na siedzibę (60 mln zł).

Celem na 2017 rok jest kontynuacja wzrostu sprzedaży grupy powyżej wzrostu powierzchni(dodatnie LFL na wszystkich markach).

LPP zakłada wzrost marży brutto w stosunku do poziomów z 2016 roku. Marża grupy powinna znaleźć się w przedziale 52-53 proc.

Wśród szans na ten rok spółka wymienia poprawę sprzedaży w sklepach porównywalnych rdr, szczególnie Reserved oraz dynamiczny rozwój e-commerce (wejście na 6 nowych rynków). W ocenie LPP główne ryzyka to ewentualny zakaz handlu (19 proc. przychodów Polski) oraz niekorzystne tendencje na PLN/USD i PLN/EUR.

Od grudnia 2016 roku w LPP obowiązuje nowa polityka zawiązywania rezerw na niesprzedane towary. Spółka podała w prezentacji, że od 2017 roku wyprzedaż zapasów równomiernie rozłożona na wszystkie miesiące roku, a wpływ wyprzedaży na marżę będzie mniejszy niż 1 p.p. rocznie.

BDM: Cele strategiczne na '17 są zbliżone do naszych oczekiwań oraz do zapowiedzi z konferencji wynikowej za 3Q'16. Zwracamy uwagę na plany odbudowy pierwszej marży do 52-53%. Co ciekawe ma się to odbyć przy nowej polityce zarządzania towarem (co kwartalna sprzedaż do odbiorcy zewnętrznego - szacowany przez spółkę ubytek pierwszej marży na poziomie 1 p.p. oraz odpisy na stare kolekcje - w skali roku 10-40 mln PLN), co sugeruje, że "standardowa" handlowa powinna podnieść się do 53-54% (głównie w okresach sprzedaży nowej kolekcji; spółka liczy na powrót do marż na pułapie 60%).

Pozytywnie odbieramy plany rozwoju powierzchni handlowej. Zarząd podniósł założenia na '17 z ok. 11% na 12%. In plus oceniamy minimalny rozwój na terenie Polski (tylko o 4%), który ma polegać na zmniejszeniu liczby sklepów i zwiększeniu powierzchni istniejących sklepów. Mocno ma się rozwinąć rynek rosyjski, gdzie grupa notują wysokie dwucyfrowe dynamiki sprzedaży z mkw. oraz dodatnią sprzedaż porównywalną. Docelowo LPP chciałoby zwiększyć łączny metraż w regionie Rosja-Ukraina o ok. 20% względem '16.

Pozostałymi celami na '17 jest utrzymanie poziomów w przeliczeniu na mkw. na niskim poziomie. Według władz spółki poziom ten, dzięki szybszej rotacji kolekcji, powinien być w przedziale 1,4-1,5 tys. PLN/mkw. LPP zamierza też cały czas mocno rozwijać kanał e-commerce, który notuje wysokie dynamiki sprzedaży (po części efekt niskiej bazy). W perspektywie bieżącego roku spółka zamierza wejść na 6 nowych rynków (kraje nadbałtyckie, Rosja, Ukraina i Wielka Brytania).

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: CAPEX
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »