Lubella sfinalizowała transakcję zakupu marki Malma

Firma Lubella należąca do Grupy Maspex Wadowice zakupiła m.in. markę Malma w ramach procesu sprzedaży prowadzonego przez syndyka. Makaron pod marką Malma będzie produkowany w Lublinie, gdzie spółka dysponuje bardzo nowoczesnym zapleczem produkcyjnym i obecnie planuje tam kolejne inwestycje. W związku z transakcją, Lubella planuje zwiększyć zatrudnienie i w pierwszej kolejności skieruje propozycje współpracy do byłych pracowników malborskiej spółki. Rynek makaronów w Polsce rośnie i jest perspektywiczny. Jego wielkość to prawie 150 tys. ton rocznie, a wartość około 900 mln. zł.

W ubiegłym tygodniu Lubella sfinalizowała transakcję zakupu wybranych składników majątkowych malborskiej spółki makaronowej w ramach procesu sprzedaży prowadzonego przez syndyka - marki Malma oraz pewnych ruchomości w tym m.in. linii do produkcji makaronów z zakładów w Malborku i Wrocławiu. Makaron pod marką Malma będzie produkowany w Lublinie, gdzie mieści się zakład produkcyjny firmy Lubella. Spółka dysponuje bardzo nowoczesnym zapleczem produkcyjnym. Dodatkowo w bieżącym roku planowane są tam duże inwestycje, jak budowa centrum logistycznego i rozbudowa zakładu produkcyjnego. Ich wartość wyniesie około 50 milionów zł. Lubella planuje zwiększyć zatrudnienie i w pierwszej kolejności skieruje propozycję współpracy do pracowników malborskiej spółki. W 2002 roku znajomość spontaniczna Malmy była na poziomie ok. 60 proc., a teraz wynosi ok 30 proc. (źródło: Pentor, październik 2011).

Reklama

Wojciech Jamróz, prezes firmy Lubella: - Na rynku makaronów jesteśmy obecni z marką Lubella, mamy mocną pozycję lidera, więc zrozumiałe, że procesy konsolidacyjne zachodzące na tym rynku budzą nasze zainteresowanie, tym bardziej, że jest to rynek mocno rozdrobniony. Konsument oczekuje od nas wysokiej jakości i efektywnej ceny, co jest do osiągnięcia, gdy ma się odpowiednią skalę produkcji. Zdajemy sobie sprawę z tego, że wprowadzenie na rynek makaronów Malma nie będzie proste z uwagi na długą nieobecność tej marki w sklepach, ale wierzymy, że się uda.

Wielkość rynku makaronów szacuje się na ok. 150 tys. ton rocznie, a jego wartość wynosi 900 mln. zł. Polacy zdecydowanie więcej podróżują, niż kiedyś i dzięki temu mają możliwość poznania kuchni innych krajów, w tym doskonałej kuchni śródziemnomorskiej, gdzie króluje makaron. Bardzo ważnym czynnikiem jest wygoda, łatwość i szybkość przygotowania posiłku na bazie makaronów. Powoli polscy konsumenci zaczynają również szukać innowacji w kuchni i co za tym idzie gotują nowe dania, których do tej pory nie przygotowywali. Pomimo tych atrybutów, biorąc pod uwagę spożycie makaronów, Polakom wciąż daleko do wielkich ich miłośników - Włochów (spożycie: 22 kg na osobę), ale i do większości mieszkańców krajów europejskich, gdzie konsumpcja roczna to średnio 10 kg na osobę.

- - - - - -

Grupa Maspex Wadowice obecna jest na rynku makaronów od 2003 roku, kiedy zakupiła akcje firmy Lubella. Na bazie firmy Lubella Maspex zbudował trzeci obszar aktywności i osiągnął tak mocną pozycję na rynku, jak w przypadku pozostałych grup towarowych: soków, nektarów i napojów oraz produktów instant. Lubella to dzisiaj zdecydowany lider makaronów w Polsce (ilościowo - 29 proc., wartościowo - 32 proc., źródło: Maspex za Nielsen - cała Polska, panel handlu detalicznego, w okresie MAT I 2013 w kategorii makaronów bez PL) oraz znany producent wyrobów zbożowych. Marka jest wysoko ceniona zarówno przez konsumentów, jak i handlowców. Na 100 Polaków aż 90 bardzo dobrze zna Lubellę. Lubella jest również znana w takich krajach Europy jak: Litwa, Łotwa, Ukraina, Wielka Brytania czy Irlandia. W ofercie firmy obok makaronów znajdują się również płatki śniadaniowe Mlekołaki, płatki Corn Flakes od Lubelli, paluszki, oraz wysokiej jakości mąki i kasze. W ostatnich latach do przygotowywania makaronowych dań Lubella oferuje także sosy, a od tego roku również dania Lubella - Szybko z Patelni.

Łącznie od momentu wejścia Lubelli w skład Grupy Maspex Wadowice inwestycje produkcyjne w lubelskim zakładzie wyniosły ponad 80 milionów zł. W Lubelli wybudowano nowoczesny kompleks produkcyjno-magazynowy, w którym zainstalowano największą i najnowocześniejszą w Polsce linię do produkcji makaronu. Inwestycja nie tylko zwiększyła możliwości produkcyjne, ale przede wszystkim, dzięki nowoczesnej technologii, umożliwiła wytwarzanie makaronu o najwyższej jakości. W 2007 nastąpiła modernizacja młyna do przemiału pszenicy durum. Ponadto dokonano zakupu kolejnych linii do produkcji makaronów i płatków śniadaniowych. Teraz planowana jest kolejna inwestycja o wartości ok. 50 mln zł - jest to budowa nowoczesnego centrum logistycznego oraz rozbudowa fabryki makaronów. Dzięki znaczącym nakładom na marketing i sprzedaż Lubella stała się liderem rynkowym z ok. 30 proc. udziałem w rynku.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Dowiedz się więcej na temat: marki | ...i obecnie | Marek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »