Makarony Polskie kupią Stoczek

Spółka Makarony Polskie, która planuje publiczną ofertę w I kwartale tego roku, kupi za środki z emisji 100 proc. udziałów w firmie Stoczek Sp z o.o. Wartość transakcji wyniesie 12,85 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie.

Spółka Makarony Polskie, która planuje publiczną ofertę w I kwartale tego roku, kupi za środki z emisji 100 proc. udziałów w firmie Stoczek Sp z o.o. Wartość transakcji wyniesie 12,85 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie.

"Zakup udziałów w spółce Stoczek umożliwi rozszerzenie oferty asortymentowej o produkty spożywcze o wyższej wartości dodanej. Ponadto po przejęciu powstanie grupa o przewidywanych przychodach skonsolidowanych na poziomie ok. 90 mln zł w 2007 roku" - powiedział prezes Makaronów Polskich Paweł Nowakowski, cytowany w komunikacie.

Spółka poinformowała, że strategia wobec firmy Stoczek przewiduje wprowadzanie na rynek, nieoferowanych dotychczas przez tą firmę, nowoczesnych dań gotowych.

Stoczek oferuje konserwy warzywno-mięsne i przetwory owocowo-warzywne, m.in. gołąbki, pulpety, fasolkę po bretońsku, gulasz oraz flaki. Uzupełnieniem oferty są sosy, dżemy, pasztety, sałatki oraz mrożone owoce i warzywa.

Reklama

Według informacji Makaronów Polskich, Stoczek jest drugim co do wielkości producentem dań gotowych nie posiadającym inwestora strategicznego. Działa w kilku segmentach rynku spożywczego, w rynku dań gotowych, sterylizowanych i bez konserwantów, posiada 7,6 proc. udziału.

Według Makaronów Polskich, podobny system dystrybucji i sprzedaży obu spółek umożliwi obniżenie kosztów transportu.

"W obszarze sprzedaży produktów, połączone spółki będą generować wyższe obroty z kontrahentami, które pozwolą na uzyskanie lepszych warunków handlowych. Korzyści pojawią się także w działalności marketingowej i systemie zarządzania. Generowane środki finansowe połączonych spółek umożliwią lepsze zarządzanie produktami i zwiększenie wydatków na promocję produktów brandowych" - napisano w komunikacie.

W listopadzie ubiegłego roku spółka Makarony Polskie poinformowała, że złożyła prospekt do Komisji Nadzoru Finansowego. Środki z emisji planowała wtedy przeznaczyć na zwiększenie mocy produkcyjnych, rozbudowę sieci sprzedaży oraz promocję produktów.

Makarony Polskie posiadają 12 proc. udziału w rynku makaronów, pod względem ilościowym. Spółka jest właścicielem marki premium Sorenti, marki ze średniej półki Makaron Staropolski oraz marki ekonomicznej Solare. Spółka produkuje także pod markami sieci handlowych.

Obecnie głównym akcjonariuszem spółki jest Agro-Technika SA, która posiada 47,9 proc. kapitału zakładowego Makaronów Polskich. Elżbieta i Grzegorz Słodkowscy mają 28 proc., a II NFI 6,6 proc.

Według szacunkowych danych, w 2006 roku Makarony Polskie zanotowały 46,5 mln zł sprzedaży i zysk netto na poziomie 1,842 mln zł.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »