MakoLab ułatwi zakup używanego samochodu!
Według raportu Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP, zaledwie 10% osób chcących kupić auto w 2012 roku, zdecydowałoby się na samochód fabrycznie nowy. MakoLab - spółka specjalizująca się w tworzeniu i wdrażaniu kompleksowych rozwiązań internetowych dla biznesu m.in. dla centrali koncernu Renault-Nissan - zakończyła realizację projektu badawczo-rozwojowego w zakresie stworzenia ontologii1 opisującej zagadnienia samochodów używanych i możliwości ich konfiguracji.
Zastosowanie rozwiązań opracowanych przez MakoLab pozwoli nabywcom na precyzyjne wyszukiwanie samochodów, a sprzedawcom umożliwi zdobycie lepszej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Za tym, jak duże znaczenie może mieć to rozwiązanie w rozwoju rynku używanych samochodów w Internecie przemawia fakt, że realizacja polskiej Spółki została szeroko opisana na pierwszej stronie prestiżowego portalu semanticweb.
System opracowany przez MakoLab w sposób uniwersalny - niezależnie od producenta - opisuje zagadnienia dotyczące samochodów używanych. Stworzona ontologia ułatwi wyszukiwanie pojazdów przez potencjalnych nabywców dzięki dużej liczbie informacji, które będą poddawane analizie i porównaniom np.: stan samochodu, modyfikacje, uszkodzenia, a nawet dane dotyczące palenia tytoniu czy przewozu zwierząt w pojeździe.
- Prace badawczo-rozwojowe to nieodzowna część działalności innowacyjnych firm. Pozyskane fundusze unijne przeznaczyliśmy na pionierski projekt, który umożliwi branży motoryzacyjnej lepiej wykorzystać potencjał e-commerce. Nasze najnowsze rozwiązanie pozwoli w sposób zaawansowany opisywać samochody używane. Produkty, w których ontologia znajdzie zastosowanie to przede wszystkim wyszukiwarki i porównywarki szeroko stosowane w dynamicznie rozwijającym się handlu samochodami używanymi w Internecie - powiedział Wojciech Zieliński, prezes MakoLab SA.
Ontologia opracowana przez MakoLab nie ogranicza się tylko do ofert sprzedaży. Jest zaprojektowana w sposób umożliwiający wspieranie zagadnień związanych z wyceną samochodów dla firm ubezpieczeniowych czy monitorowania aktualnego stanu auta.
Projekt został zrealizowany we współpracy z prof. Martinem Heppem (Hepp Research GmbH), twórcą ontologii GoodRelations oraz z ekspertami z Wydziału Fizyki i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Łódzkiego. Ontologia GoodRelations jest dziś zintegrowana ze słynnym słownikiem schema.org stworzonym przez Google, Yahoo i Bing w celu poprawy wyszukiwania informacji w sieci i lepszego pozycjonowania stron.
Realizacja ontologii jest współfinansowana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Budżet Państwa w ramach projektu "Stworzenie ontologii opisującej zagadnienia samochodów używanych, możliwości ich konfiguracji oraz opracowanie technicznych rozwiązań IT umożliwiających implementację ontologii".
MakoLab SA jest firmą informatyczną notowaną na rynku NewConnect GPW w Warszawie. Od ponad 20 lat dostarcza klientom kompleksowe rozwiązania IT podporządkowane zasadzie "any time, any place, any platform". W tym celu wykorzystuje najnowsze technologie internetowe, webowe i mobilne.
Klientami MakoLab są duże przedsiębiorstwa działające globalnie oraz sektor MŚP. Źródłem blisko połowy przychodów jest eksport. Spółka obsługuje firmy, oddziały i partnerów koncernu Renault-Nissan w Europie i Azji. Polscy klienci to m.in. Philips Lighting Poland, BRE Bank, grupa Apsys, grupa funduszy Arka, Ferax (marka Gatta). Spółka zatrudnia ponad 70 osób, posiada biura w Łodzi, Warszawie, Paryżu i Londynie.
Głównymi obszarami działalności spółki są Web Media i Business Solutions.
Opr.KM
Sprawdź bieżące notowania Makolabu na stronach BIZNES INTERIA.PL