MAKS: INTERSPORT na wyłączność

Polska sieć specjalistycznych sklepów sportowych MAKS Sport należąca do grupy PU Maks SA podpisała umowę ze światowym liderem sklepów sportowych INTERSPORT. Umowa ta gwarantuje PU MAKS SA wyłączne prawo do użytkowania nazwy i logo INTERSPORT w Polsce, otwierania sklepów własnych i franczyzowych oraz używania i sprzedaży znaków towarowych marek własnych INTERSPORT.

- INTERSPORT to niekwestionowany lider europejski i światowy w handlu artykułami sportowymi. Współpraca z największą i najsilniejszą siecią sklepów sportowych gwarantuje firmie PU MAKS SA stabilność i zawsze najkorzystniejszą ofertę towarową. Zyskają też nasi klienci, ponieważ będą mieli dostęp do większej liczby sklepów sportowych, ofert specjalnych dostępnych tylko w sieci INTERSPORT oraz serwis zakupionego w INTERSPORT sprzętu narciarskiego w ponad 4 tysiącach sklepów tej sieci w Europie - powiedział Artur Mikołajko, prezes zarządu PU MAKS SA.

Reklama

PU MAKS na polskim rynku istnieje od 17 lat. Oferta firmy, a przede wszystkim sieci MAKS Sport obejmuje akcesoria i odzież wytwarzaną przez najważniejszych producentów sportowych dla ponad 40 różnych dyscyplin. Najszerszą ofertę MAKS Sport posiada w zakresie sprzętu narciarskiego i snowboardowego. Na koniec 2004 roku firma posiadała 8 sklepów, m.in. w Krakowie, Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. W tym roku sieć powiększy się o dwa sklepy. Natomiast w 2006 roku ma ich być już 15, a na koniec 2007 roku 25. Obecnie firma ma 6 proc. udział w rynku, z przychodem przekraczającym 60 mln zł.

INTERSPORT to największa detaliczna sieć sportowa na świecie. W 2004 roku obroty INTERSPORT sięgały 7,3 mld euro. Największy udział w rynku firma posiada w Austrii, Niemczech, Finladii i Norwegii. Sięgają one ponad 30 proc. Sukcesem jest również 20 proc. udział w rynku w Słowenii po trzech latach obecności INTERSPORT w tym kraju.

- INTERSPORT był już obecny w Polsce w połowie lat 90., jednak wtedy popełniliśmy wiele błędów, które doprowadziły do tego, że musieliśmy wycofać się z rynku polskiego. Jednak wyciągnęliśmy wnioski z popełnionych błędów i już ich nie powtórzymy. Przede wszystkimi chcemy być bliżej klienta. Musimy zrozumieć polskiego klienta i jego potrzeby. Dzięki współpracy z MAKS Sport wierzę, że nam to się uda. Chcemy, aby marka INTERSPORT była tą samą marką w całej Europie. Najistotniejszym narzędziem w osiągnięciu tego celu są sklepy i wizerunek marki, który jest w nich kreowany. Atutami sieci INTERSPORT i MAKS Sport jest autentyczność ekspercka, znakomicie wyszkolony personel, znający się na sporcie i sprzęcie sportowym i rozumiejący potrzeby klientów oraz doskonale wyposażone sklepy - powiedział Franz Julen, prezes zarządu IIC - Intersport International Corporation.

Jak poinformował Artur Mikołajko, INTERSPORT zobowiązał się również do objęcia 1.66.666 akcji imiennych uprzywilejowanych oraz 1.166.668 akcji zwykłych na okaziciela serii C2 - co będzie stanowiło 25 proc. kapitału zakładowego. Firma PU MAKS SA przewiduje wejście na giełdę w pierwszym półroczu 2006 roku. Zarząd liczy, że uda się pozyskać około 30 mln złotych z emisji akcji.

Zarówno PU MAKS SA, jak i INTERSPORT liczą na to, że w ciągu 3 lat INTERSPORT będzie największą i najlepszą siecią sklepów sportowych w Polsce.

INTERIA.PL/inf. własna
Dowiedz się więcej na temat: sklepy | maks | sport | firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »