MEDIACAP chce przejść na główny parkiet GPW
22 października polska grupa marketingowa MEDIACAP SA zapowiedziała, że do końca października złoży wniosek o odwieszenie postępowania przed Komisją Nadzoru Finansowego w sprawie zatwierdzenie jej prospektu emisyjnego. Grupa planuje przejść na rynek regulowany na przełomie roku, bez emitowania nowych akcji.
- Nasze wyniki są coraz silniejsze, nie mamy istotnego zadłużenia i generujemy gotówkę - dlatego stwierdziliśmy, że nie ma sensu obecnie emitować akcji, warto natomiast skupić się na przeniesieniu spółki na główny parkiet, gdyż poprawi to je atrakcyjność dla inwestorów - stwierdził Jacek Olechowski, prezes zarządu.
- Dzięki serii odkupów pakietów mniejszościowych skonsolidujemy w tym roku istotnie większą część wyniku niż rok wcześniej. Wierzymy, że w połączeniu z dobrymi wynikami finansowymi i aktywną komunikacją z rynkiem pozwoli nam to spełnić kryteria kapitalizacji, jakie stawia giełda - dodaje Edyta Gurazdowska, wiceprezes ds. finansowych.
W bieżącym roku MEDIACAP SA zwiększyła swoje zaangażowanie w agencji interaktywnej The Digitals z 54,5 proc. do 100 proc. oraz w firmie badawczej IQS z 53 proc. do 60 proc. Grupa jest też właścicielem 75 proc. udziałów w agencji reklamowej Scholz & Friends Warszawa i 51 proc. w spółce technologicznej EDGE Technology.
- Podtrzymujemy nasz plan przejęcia kolejnej spółki, co pozwoli nam zwiększyć EBITDA o co najmniej 3,0 miliony złotych rocznie. Transakcje chcemy sfinalizować w ciągu najbliższych miesięcy ze środków własnych i długu - dodaje Jacek Olechowski.
Krocząca EBITDA spółki za ostatnie 12 miesięcy wynosi 6,4 miliona złotych, przy przychodach na poziomie 66,8 miliona złotych.