Mercator Medical idzie po 30 mln
Grupa Mercator Medical SA jest producentem jednorazowych lateksowych rękawic medycznych oraz czołowym dystrybutorem rękawic gumowych (w tym lateksowych, winylowych i nitrylowych), a także innych wyrobów medycznych i ochronnych. Udział Grupy w polskim rynku rękawic gumowych wynosi około 24% wartości rynku.
Grupa Mercator Medical SA jest producentem jednorazowych lateksowych rękawic medycznych oraz czołowym dystrybutorem rękawic gumowych (w tym lateksowych, winylowych i nitrylowych), a także innych wyrobów medycznych i ochronnych. Udział Grupy w polskim rynku rękawic gumowych wynosi około 24% wartości rynku.
Grupa dostarcza również opatrunki z gazy i włókniny, obłożenia pola operacyjnego oraz odzież jednorazową. Mercator Medical jest przedsiębiorstwem działającym na rynku globalnym - w 2012 r. niemal 54% przychodów Grupy pochodziło spoza Polski (w tym z Ukrainy, Rumunii, Węgier czy też USA). Przewagą Grupy (wobec innych dystrybutorów) jest posiadanie własnej fabryki rękawic lateksowych zlokalizowanej w Tajlandii.
W ostatnich latach Grupa Mercator Medical dynamicznie zwiększała poziom sprzedaży dzięki modernizacji linii produkcyjnych, a także rozwojowi dystrybucji, poprzez rozbudowę dotychczasowej sieci handlowej oraz ekspansję na nowe rynki zbytu. W celu dalszego wzrostu przychodów Grupy konieczne jest zwiększenie możliwości produkcyjnych fabryki w Tajlandii, która trzeci rok z rzędu w pełni wykorzystuje swoje moce produkcyjne, a także otwarcie przedstawicielstw handlowych w kolejnych państwach.
Pierwszym celem emisyjnym (13 mln zł) jest rozbudowa fabryki w Tajlandii, w wyniku której moce produkcyjne wzrosną z 40 mln do 100 mln rękawic miesięcznie. Do końca 2014 r. fabryka powiększy się o cztery podwójne linie produkcyjne, dzięki czemu Mercator zwiększy rentowność produkcji, a także będzie w stanie zdobywać duże kontrakty na rynku amerykańskim.
Dodatkowo, w związku z planowanym dalszym rozwojem segmentu dystrybucji (w 2012 r. generował 67,1% przychodów), niezbędne jest zasilenie kapitału obrotowego kwotą w wysokości 17 mln zł (drugi cel emisyjny). W ramach planowanych działań Grupa chce wprowadzić swoje przedstawicielstwa w Rosji i Bułgarii, a także zwiększyć sprzedaż w innych krajach Europy Wschodniej i Azji. Celem Grupy jest umocnienie lub uzyskanie pozycji lidera na rynku dystrybucji w ww. państwach. Mercator zamierza również sukcesywnie poszerzać zakres oferty produktów komplementarnych (np. włókninowych zestawów obłożeń operacyjnych) w celu optymalizacji sprzedażowej i kosztowej rozbudowanej sieci dystrybucji.
Za wartość Grupy Mercator Medical SA na potrzeby IPO uznajemy wycenę opartą na średniej ważonej wyceny porównawczej oraz dochodowej. Dokonane przez nas szacunki, pozwalają określić wartość Spółki na poziomie 154,35 mln PLN po uwzględnieniu wpływ środków z emisji (30 mln PLN) i realizacji obydwu omówionych celów emisji.