Mex Polska S.A. opublikował prospekt

Mex Polska S.A. opublikował dziś prospekt emisyjny związany z pierwszą ofertą publiczną. Spółka chce pozyskać z emisji nowych akcji serii C ok. 11,6 mln zł netto. Środki te zostaną wykorzystane na przyspieszenie rozwoju Grupy Mex Polska poprzez otwarcie nowych klubów muzycznych oraz restauracji. Oferującym jest Dom Maklerski IDMSA.

Mex Polska S.A. opublikował dziś prospekt emisyjny związany z pierwszą ofertą publiczną. Spółka chce pozyskać z emisji nowych akcji serii C ok. 11,6 mln zł netto. Środki te zostaną wykorzystane na przyspieszenie rozwoju Grupy Mex Polska poprzez otwarcie nowych klubów muzycznych oraz restauracji.  Oferującym jest Dom Maklerski IDMSA.

Spółka zaoferuje inwestorom 1 mln akcji nowej emisji serii C, stanowiących 16,12 proc. w podwyższonym kapitale zakładowym. Dla inwestorów instytucjonalnych spółka planuje przeznaczyć 800 tys. akcji, natomiast w transzy otwartej zaoferowanych zostanie 200 tys. walorów. Przedział cenowy, w jakim przyjmowane będą deklaracje nabycia w book-building, wynosi od 10 do 12,50 zł za akcję.

W 2011 r. Grupa zamierza uruchomić jeszcze dwie restauracje Browar de Brasil, trzy Pijalnie Wódki i Piwa oraz jeden klub muzyczny. Plany na 2012 r. zakładają otwarcie co najmniej dwóch klubów muzycznych, czterech Pijalni Wódki i Piwa oraz jednej restauracji Browar de Brasil.

Reklama

Zgodnie z prognozami spółki skonsolidowane przychody na koniec 2011 r. sięgną 45,4 mln zł (wzrost o 53 proc. r/r), a w 2012 r. wyniosą 61,8 mln zł (wzrost o 36 proc. r/r). W dwucyfrowym tempie zwiększać ma się także zysk netto Grupy, który na koniec 2011 r. przekroczyć ma 5,1 mln zł (wzrost o 19 proc. r/r), a w 2012 r., m.in. dzięki środkom pozyskanym z emisji, wzrośnie wg prognoz o blisko 50 proc. - do poziomu 7,6 mln zł.

W 2010 r. przychody Grupy Kapitałowej Mex Polska wyniosły 29,6 mln zł (wobec 16,6 mln zł w 2009 r. oraz 10,9 mln zł w 2008 r.), a zysk netto sięgnął 4,3 mln zł (0,5 mln zł w 2009 r. oraz 1 mln zł w 2008 r.).

- Mex Polska rozwija się bardzo intensywnie, wszystkie otwierane przez nas lokale radzą sobie bardzo dobrze. W tym roku dynamika wzrostu przychodów będzie wyższa, niż zysku netto ze względu na duże inwestycje poczynione w ostatnich kwartałach, które zwiększyły nasze zapotrzebowanie na finansowanie zewnętrzne, a tym samym doprowadziły do wzrostu kosztów finansowych. W 2011 r. wyraźnie wzrośnie również amortyzacja i z obu tych względów najlepszą miarą do oceny naszych wyników jest EBITDA - wyjaśnia Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska S.A.

EBITDA (zysk operacyjny + amortyzacja) wyniesie wg prognoz 10,2 mln zł w 2011 r. oraz 14,5 mln zł w 2012 r. wzrastając o odpowiednio o ok. 41 i 42 proc.

Harmonogram oferty

16-20 września 2011 r., do godz. 16.00 - składanie deklaracji nabycia

21 września 2011 r. - planowane podanie do publicznej wiadomości ostatecznej ceny oraz ostatecznej liczby akcji oferowanych w poszczególnych transzach

22 września 2011 r. - otwarcie publicznej subskrypcji

22-26 września 2011 r. - przyjmowanie podstawowych zapisów na akcje oferowane

26 września 2011 r. - zamknięcie publicznej subskrypcji, w przypadku nie przeprowadzania zapisów dodatkowych

27 września 2011 r. - podanie do publicznej wiadomości informacji o liczbie akcji oferowanych, na które będzie można składać zapisy, w ramach zapisów dodatkowych

28-29 września 2011 r. - przyjmowanie dodatkowych zapisów na akcje oferowane

29 września 2011 r. - zamknięcie publicznej subskrypcji, w przypadku przeprowadzania zapisów dodatkowych

do 6 dni roboczych po dniu zamknięcia publicznej subskrypcji - planowany przydział akcji oferowanych

Informacja prasowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »