Mitex bliżej terminalu
Dwa konsorcja - francuskiego Bouygues, w którym jest także giełdowy Mitex, oraz niemieckiego Hochtiefa - przeszły do drugiego etapu przetargu na modernizację starego i budowę nowego terminalu pasażerskiego na warszawskim Okęciu.
Łączna wartość inwestycji 350 mln USD - potwierdził w rozmowie z Parkietem Marek Woś, rzecznik Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze (PPL).
Kontrakt na budowę terminalu od początku budził wiele kontrowersji. Bardzo ostre kryteria, które określiła komisja przetargowa, zmusiły polskie firmy budowlane do szukania zagranicznych koncernów, aby stworzyć wspólne konsorcja. Ostatecznie na krótkiej liście umieszczono siedem konsorcjów, a w trzech z nich znalazły się polskie firmy giełdowe: Budimex (z Ferrovialem), Mostostal Zabrze (z Philipem Holzmannem) oraz Mitex (z Bouygues). Wśród faworytów wymieniano dwie firmy - Hochtief, który zbudował obecnie użytkowany terminal, oraz Bouygues.
Ostatnie zamieszanie związane ze zmianami w zarządzie PPL zrodziło plotki, że przetarg zostanie unieważniony. Tak się jednak nie stało. W środę Mieczysław Nowak, tymczasowy kierownik przedsiębiorstwa, zatwierdził marcową decyzję komisji przetargowej, która wybrała do ostatecznej rozgrywki dwa konsorcja - francuskie i niemieckie.