Multimedia poszły na pniu

Stopa redukcji wśród inwestorów detalicznych: 96,7%, a popyt zgłoszony przez instytucje pięciokrotnie przekroczył liczbę akcji im oferowanych.

Stopa redukcji wśród inwestorów detalicznych: 96,7%, a popyt zgłoszony przez instytucje pięciokrotnie przekroczył liczbę akcji im oferowanych.

Multimedia Polska dokonały przydziału akcji dla inwestorów uczestniczących w ofercie akcji. Objęli oni wszystkie oferowane walory (blisko 67 mln nowoemitowanych i istniejących akcji). Spółka pozyskała z emisji nowych akcji 250 mln zł brutto. Łączna wartość oferty wyniosła około 804 mln zł, co oznacza prawdopodobnie największe IPO w Polsce w 2006 roku.

- Nasze projekty inwestycyjne, osiągane wyniki finansowe i pozycja rynkowa spotkały się z dużym zainteresowaniem inwestorów. Wyrazem tego jest sukces oferty publicznej. Dołożymy wszelkich starań, aby realizacja naszej strategii przyczyniła się do dalszego dynamicznego wzrostu wartości Spółki dla akcjonariuszy - mówi Andrzej Rogowski, Prezes Multimedia Polska, jednego z czołowych polskich dostawców usługi Triple Play łączącej w jednym pakiecie: telewizję, szerokopasmowy dostęp do Internetu i telefonię stacjonarną.

Reklama

W ramach oferty publicznej Multimedia Polska zaoferowanych zostało blisko 67 mln nowych i istniejących akcji. Cena akcji wyniosła 12 zł. Pozyskane środki (około 250 pomniejszone o koszty związane z oferowaniem akcji), Spółka przeznaczy na spłatę zadłużenia, inwestycje związane z wprowadzeniem telewizji cyfrowej w sieci kablowej, a także konsolidację rynku operatorów kablowych i inne inwestycje wskazane w strategii.

Oferta Globalna podzielona była na ofertę publiczną w Polsce, w której wzięli udział polscy inwestorzy detaliczni i instytucjonalni, a także międzynarodową ofertę za granicą, skierowaną dla wybranych inwestorów kwalifikowanych.

Proporcje dotyczące objętych akcji ukształtowały się następująco:

- Polscy Inwestorzy indywidualni - 7 mln istniejących akcji

- Polscy inwestorzy instytucjonalni -16,8 mln nowych i istniejących akcji

- Zagraniczni inwestorzy instytucjonalni - 43,2 mln nowych i istniejących akcji

Zapisy inwestorów detalicznych znacznie przekroczyły oferowaną im liczbę akcji i w związku z tym zostały zredukowane o 96,7%. Blisko 60 mln akcji przydzielono polskim i zagranicznym inwestorom instytucjonalnym. Popyt zgłoszony przez inwestorów instytucjonalnych w ramach Księgi Popytu, przy ostatecznej cenie akcji równej 12 zł, ponad pięciokrotnie przekroczył łączną liczbę akcji im oferowanych. Giełdowy debiut Multimedia Polska zaplanowany jest na początku najbliższego tygodnia .

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: multimedia | inwestorzy | popyt
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »