Multimedia przejęła Automatic Serwis

Multimedia Polska przejęła firmę Automatic Serwis, operatora telewizji kablowej i dostawcę szerokopasmowgo dostępu do internetu. Wartość transakcji wyniosła 56,5 mln zł i obejmuje udziały w spółce oraz dodatnie saldo gotówkowe tej firmy w wysokości około 4,5 mln zł. Giełdowa spółka zyskała: dostęp do nowego rynku, ponad 40 tys. gniazd w zasięgu sieci, a także klientów korzystających już z blisko 39 tys. usług (telewizja i internet).

Multimedia Polska przejęła firmę Automatic Serwis, operatora telewizji kablowej i dostawcę szerokopasmowgo dostępu do internetu. Wartość transakcji wyniosła 56,5 mln zł i obejmuje udziały w spółce oraz dodatnie saldo gotówkowe tej firmy w wysokości około 4,5 mln zł. Giełdowa spółka zyskała: dostęp do nowego rynku, ponad 40 tys. gniazd w zasięgu sieci, a także klientów korzystających już z blisko 39 tys. usług (telewizja i internet).

Przejęcie spółki działającej na Kujawach i w Wielkopolsce, pozwoli zaoferować Multimedia Polska, usługi w nowych miastach, w których firma nie była obecna, a także wzmocnić pozycję w Koninie gdzie obie spółki oferują swoje usługi. Spółka Automatic Serwis działa w 12 miejscowościach (10 w województwie Kujawsko-Pomorskim), przede wszystkim w Inowrocławiu, ale także w Brodnicy, Żninie, Kruszwicy i Koninie.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wartości transakcji. Sieci przejętej spółki nie wymagają wysokich nakładów kapitałowych. W większej części są zmodernizowane. Ponadto nasza infrastruktura znajduje się w pobliżu infrastruktury Automatic Serwis. Dzięki temu abonenci przejętej spółki szybko zyskają dostęp do najnowszych technologii oferowanych przez Multimedia Polska takich jak VoIP (Voice over IP - transmisja głosu przy wykorzystaniu łączy internetowych.), a już w niedługim czasie do telewizji cyfrowej - mówi Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

Reklama

W sieciach przejętej firmy trwają obecnie przygotowania do wdrożenia usług telefonicznych. Dzięki temu jej abonenci będą mogli w pełni korzystać z flagowego produktu Multimedia Polska jakim jest usługa Triple Play, łącząca w jednym pakiecie telewizję kablową, szerokopasmowy dostęp do internetu, a także telefon.

W zasięgu przejętych - przez Multimedia Polska - sieci znajduje się ponad 40 tys. gospodarstw domowych. Klienci Automatic Serwis korzystali na koniec stycznia 2007 r. łącznie z niemal 39 tys. usług (telewizja kablowa i internet). Firma do części z nich dostarczała usługę pakietową łączącą telewizję i szerokopasmowy dostęp do internetu.

Realizacja celów emisyjnych

Zakup 100% udziałów Automatic Serwis od Pana Mirosława Knocińskiego, został sfinansowany ze środków własnych Multimedia Polska. Inwestycja związana jest z realizacją celów emisyjnych, przeprowadzonej w IV kwartale 2006 r. oferty publicznej, z której Multimedia Polska pozyskała około 250 mln zł brutto.

- To przejęcie potwierdza nasz aktywny udział w konsolidacji rozdrobnionego polskiego rynku operatorów kablowych i dostawców szerokopasmowego Internetu - mówi Prezes Andrzej Rogowski.
- Nie zamierzamy jednak na tym poprzestać. Prowadzimy negocjacje z wyselekcjonowaną grupą spółek, które mogą wejść do grupy Multimedia Polska - dodaje A. Rogowski. Spółka Automatic Serwis była drugą przejętą w tym roku przez Multimedia Polska. W styczniu została zrealizowana transakcja dzięki, której firma zyskała 1,5 tys. gniazd telewizji kablowej. Ubiegły rok choć stał pod znakiem oferty publicznej i wejścia na giełdę Multimedia Polska, obfitował w dużą liczbą akwizycji sfinalizowanych przez giełdową firmę. W sumie spółka Multimedia Polska przeprowadziła 12 różnych transakcji dzięki, którym pozyskała 13,5 tys. gniazd telewizji kablowej i abonentów korzystających łącznie z 14,5 tys. usług (telewizja i Internet). Największą transakcją było przejęcie lokalnej sieci w Szczecinie, której klienci korzystali łącznie z blisko 11 tys. usług.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »