Multimedia ustaliła cenę i liczbę oferowanych akcji

Cena akcji dla inwestorów detalicznych i instytucjonalnych w ofercie Multimedia Polska została wyznaczona na 12 zł. Multimedia Polska oferuje blisko 20,8 mln nowych akcji z których pozyska ok. 250 mln zł.

Cena akcji dla inwestorów detalicznych i instytucjonalnych w ofercie Multimedia Polska została wyznaczona na 12 zł. Multimedia Polska oferuje blisko 20,8 mln nowych akcji z których pozyska ok. 250 mln zł.

Dotychczasowi akcjonariusze oferują 46,2 mln istniejących akcji, których wartość wyniesie ok. 554 mln zł. Po zakończeniu oferty nowi akcjonariusze obejmą ponad 42% akcji w kapitale Multimedia Polska.

- Cena sprzedaży akcji w ofercie potwierdza, że inwestorzy pozytywnie odbierają nasze dotychczasowe osiągnięcia, rynek na którym działamy, a także klarowną strategię - mówi Andrzej Rogowski, Prezes Multimedia Polska.
- Przypomnę, że w kolejnych latach zamierzamy skupić się na: rozwoju usługi Triple Play (łączy w jednym pakiecie telewizję, szerokopasmowy dostęp do Internetu i telefonię stacjonarną), wprowadzaniu nowych produktów, takich jak telewizja cyfrowa w sieciach kablowych, a także konsolidacji rozdrobnionego rynku operatorów kablowych - dodaje prezes.

Reklama

Na podstawie budowy księgi popytu przeprowadzonej wśród inwestorów instytucjonalnych w Polsce i za granicą (zakończyła się 2 listopada), ustalona została cena oferowanych akcji w ramach Oferty Globalnej, a także ostateczna liczba akcji (nowych i istniejących) sprzedawanych w Ofercie Globalnej. Cena akcji w ofercie została wyznaczona na 12 zł. W ramach Oferty Globalnej zaoferowane zostało blisko 67 mln nowych i istniejących akcji. Multimedia Polska wyemituje 20,8 mln nowych akcji, a dotychczasowi akcjonariusze Spółki, w tym ABN AMRO Ventures i TRI MEDIA Holdings sprzedadzą łącznie 46,2 mln istniejących akcji.

Dla inwestorów detalicznych zostało wstępnie przeznaczone 7 mln istniejących akcji, czyli ponad 10% oferowanych, w ramach całej Oferty Globalnej. Ostateczna decyzja o liczbie przydzielonych akcji inwestorom instytucjonalnym i detalicznym zostanie ogłoszona po zakończeniu zapisów wśród inwestorów instytucjonalnych. Inwestorzy instytucjonalni składają zapisy na akcje w dniach od 3 do 7 listopada br. Przydział akcji wszystkim inwestorom przewidziany jest na 8 listopada lub w zbliżonym terminie. Po zakończeniu Oferty Globalnej, Emerging Ventures Limited zachowa pośrednio pakiet kontrolny akcji Spółki (56%). Nowi akcjonariusze będą mieć ponad 42% akcji Multimedia Polska.

Dzięki emisji akcji Multimedia Polska pozyska około 250 mln zł brutto. Środki te pomniejszone o koszty związane z oferowaniem akcji zostaną przeznaczone na:
spłatę zadłużenia - 100 mln zł,
inwestycje związane z wprowadzeniem telewizji cyfrowej w sieciach telewizji kablowej oraz wyposażenie klientów w cyfrowe dekodery konieczne do obioru telewizji cyfrowej - 60-70 mln zł,
inwestycje związane z konsolidacją rozdrobnionego rynku operatorów kablowych oraz inne cele wskazane w strategii spółki - pozostałe środki pozyskane z emisji.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Multimedia Polska | multimedia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »