NFI Empik złożyła prospekt emisyjny

W poniedziałek spółka NFI Empik Media & Fashion złożyła do KPWiG prospekt emisyjny. Papiery w ofercie sprzedawać będą akcjonariusze finansowi. Ma ona zostać przeprowadzona w IV kwartale tego roku i może objąć nieco ponad 31 proc. akcji firmy.

W poniedziałek spółka NFI Empik Media & Fashion złożyła do KPWiG prospekt emisyjny. Papiery w ofercie sprzedawać będą akcjonariusze finansowi. Ma ona zostać przeprowadzona w IV kwartale tego roku i może objąć nieco ponad 31 proc. akcji firmy.

Dotychczasowy większościowy akcjonariusz, grupa Eastbridge, nie będzie sprzedawała swoich akcji. Oferta nie będzie też wiązała się z podwyższeniem kapitału zakładowego spółki.

"Większość funduszy private equity, które zamierzają sprzedawać teraz swoje akcje, zainwestowały w spółkę jeszcze w latach 90. Tymczasem średni horyzont inwestycyjny funduszy tego typu to 7-8 lat" - powiedział na konferencji prasowej Robert Conn z Innova Capital, reprezentujący akcjonariuszy mniejszościowych.

"Naszym celem jest, by cena sprzedaży była wyceną wartości godziwej spółki, odzwierciedlającą jej sytuację finansową i fundamenty. Chcemy, by wycena odzwierciedlała wartość godziwą naszych inwestycji i dawała jednocześnie potencjał dalszego wzrostu inwestorom, którzy zainwestują w spółkę" - dodał.

Reklama

Tomasz Witczak z CA IB liczy, że transakcję uda się przeprowadzić w czwartym kwartale tego roku. Akcje trafią zarówno do inwestorów detalicznych, jak i instytucjonalnych. Będą sprzedawane w kraju i za granicą, do zagranicznych funduszy.

"Dotąd w wolnym obrocie był tylko 2,5-proc. pakiet. To się zmieni po transakcji. W obrocie będzie blisko 35-proc. akcji. Tak więc zwiększy się free-float i zainteresowanie spółką" - powiedział Witczak.

Jednocześnie spółka podejmie starania o wprowadzenie akcji NFI EM&F do indeksów WIG, MIDWIG i usunięcie z indeksu NIF.

NFI EM&F w pierwszym półroczu tego roku otworzył 10 sklepów i 3 szkoły językowe plus dwa sklepy Zara Polska. Nowa powierzchnia handlowa po dwóch kwartałach to ponad 8 tys. m kw.

Do końca roku planuje otworzyć kolejne 30-40 sklepów i zwiększyć powierzchnię handlową o ok. 19 tys. m kw.

"Większość umów najmu jest już podpisana, jednak dokładna ilość sklepów zależy od terminowego oddania powierzchni przez deweloperów" - poinformował prezes spółki Maciej Dyjas.

W 2006 roku, w marcu, grupa otworzyła pierwszy sklep Smyk w Berlinie. Prezes powiedział, że jest zadowolony ze sprzedaży Smyka w Niemczech. Dodał, że prowadzone są rozmowy o otwarciu 2-4 kolejnych sklepów tej sieci w Berlinie w najbliższym czasie.

Poza tym grupa prowadzi rozmowy handlowe na temat wprowadzenia w przyszłym roku do jednego z krajów ościennych, poza Niemcami, sklepów Empik i Smyk. Prezes nie chciał zdradzić, o jaki kraj chodzi.

"Liczymy, że będziemy mogli powiedzieć coś konkretnego na ten temat jeszcze przed końcem roku" - powiedział.

Zapowiedział jednocześnie dalsze inwestycje w rozwój sklepu internetowego. Podtrzymał wcześniejsze szacunki dotyczące planowanej na ten rok sprzedaży przez internet - może ona wynieść ok. 20 mln zł.

W pierwszym półroczu 2006 roku NFI EM&F miał 7,8 mln zł zysku netto (wzrost o 483,3 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku), 10,9 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 359 proc.) oraz 552,6 mln zł przychodów (wyłączając Zara Polska wzrost o 17,3 proc.).

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Empik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »