Niemal 80 proc. wzrost zysku Libetu w 2013 r.

Czołowy producent kostki brukowej w Polsce w 2013 r. zwiększył sprzedaż i istotnie poprawił rezultaty na wszystkich poziomach rachunku wyników. Dzięki poprawie mix'u produktowego i optymalizacji kosztowej wzrosła efektywność Spółki.

Czołowy producent kostki brukowej w Polsce w 2013 r. zwiększył sprzedaż i istotnie poprawił rezultaty na wszystkich poziomach rachunku wyników. Dzięki poprawie mix'u produktowego  i optymalizacji kosztowej wzrosła efektywność Spółki.

Przychody Grupy wzrosły w 2013 r. o 5 proc. i wyniosły 220,0 mln zł, wobec 209,5 mln zł sprzedaży w 2012 r. Na poziomie operacyjnym Libet zarobił 15,6 mln zł, czyli o 85,6% więcej niż rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 38,6 mln zł wobec 28,7 mln zł w 2012 r., co oznacza wzrost o 34,2 proc. Czysty zysk zamknął się natomiast na poziomie 6,1 mln zł, co oznacza poprawę o 77,6 proc. w stosunku do wyniku w 2012 r. kiedy zarobek wyniósł 3,5 mln zł.

Poprawa mix'u produktowego i skuteczna optymalizacja kosztowa pozwoliły Spółce zwiększyć rentowność. Marża brutto ze sprzedaży w 2013 r. osiągnęła 23%, po wzroście o 2,5 p.p. - Ubiegłoroczne wyniki są potwierdzeniem słuszności obranej strategii, zakładającej koncentrację na wysokomarżowych produktach Premium. Libet od kilku lat utrzymuje pozycję niekwestionowanego lidera w tym segmencie.

Reklama

Ponadto, badania przeprowadzone przez firmę badawczą PMR wskazują, że udało nam się powrócić na pozycję lidera całego rynku kostki brukowej w Polsce. Jest to dla nas niewątpliwy sukces, dzięki któremu z optymizmem patrzymy w przyszłość - mówi Thomas Lehmann, Prezes Zarządu Libet S.A. Podczas gdy średnia dla rynku stanowi nie więcej niż 15 proc., udział produktów Premium w całkowitej sprzedaży Libetu wyniósł w minionym roku 40 proc.

Zgodnie z realizowaną przez Spółkę strategią, na koniec 2015 r. poziom ten ma sięgnąć 50 proc. By przybliżyć się do realizacji powyższego celu, w 2014 r. Libet planuje wprowadzić do oferty rekordową liczbę nowych produktów. - W tym roku poszerzamy katalog o ponad 50 nowości, z których ponad 80 proc. to produkty Premium. Wchodzimy też w całkiem nowe segmenty działalności, m.in. systemy ogrodzeniowe, które pozwolą na dywersyfikację źródeł przychodów firmy - dodaje Lehmann.

Według szacunków PMR, w 2013 r. Libet odnotował wzrost udziału w rynku Premium z 32 do 34 proc. Grupa wyprodukowała w tym czasie o ponad 130 proc. więcej produktów Premium niż kolejny gracz na rynku. Podczas gdy w ubiegłym roku nastąpił 10 proc. spadek wolumenu produkcji kostki brukowej ogółem, wielkość produkcji Libetu pozostała na niezmienionym poziomie. Pozwoliło to Spółce na zwiększenie udziału w całym rynku z 19 do 22 proc. i wyrównanie tym samym poziomu dotychczasowego lidera. Poza koncentracją na segmencie Premium i wzrostem udziału nowych, innowacyjnych produktów w całkowitej sprzedaży, strategia Spółki zakłada zwiększanie lojalności klientów, ekspansję zagraniczną oraz wzrost sprzedaży produktów pod marką BaumaBrick. Libet jest w trakcie implementacji zmian w umowach partnerskich.

Spółka zrealizowała pierwsze transakcje na Słowacji i w Czechach, gdzie powstały ogrody wystawowe. Na potrzeby rynków zagranicznych, przygotowane zostały dedykowane materiały promocyjne. W kolejnych miesiącach Libet planuje dynamicznie zwiększyć przychody ze sprzedaży za pośrednictwem kanałów DIY.

Kliknij i pobierz darmowy program PIT 2013

Libet S.A. to wiodący na polskim rynku producent kostki brukowej oraz niekwestionowany lider w segmencie kostki brukowej Premium. Spółka prowadzi obecnie produkcję w 14 zakładach produkcyjnych na 24 liniach produkcyjnych. Łączne moce produkcyjne wszystkich ww. zakładów wynoszą ok. 14 mln m2 w skali roku (w przeliczeniu na kostkę standardową).

Opr. MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »