Nowa strategia Lotosu
Nowa strategia dla segmentu detalicznego Grupy Lotos została już przygotowana przez spółkę Lotos Paliwa, ale przed wdrażaniem musi jeszcze zostać zaakceptowana przez zarząd grupy - poinformował wiceprezes gdańskiej spółki Jarosław Kryński.
"Strategia dla detalu została już opracowana i zaopiniowana przez radę nadzorczą na poziomie spółki zależnej. (...) Teraz zarząd grupy musi ją przyjąć, żeby rozpoczął się proces jej wdrażania" - powiedział Kryński.
"Naszym celem jest osiągnięcie 10 proc. udziału w rynku detalicznym, a strategia pokazuje metody dojścia do tego poziomu, koszty i inwestycje z tym związane" - dodał.
Kryński nie sprecyzował kiedy zarząd Lotosu mógłby się zająć strategią dla detalu.
Wiceprezes poinformował też, że jeszcze w tym roku proces przekazywania stacji własnych Lotosu w zarząd ajentom powinien się zakończyć. "Proces ten bardzo przyśpieszył i uważam, że uda się go zakończyć jeszcze w tym roku" - powiedział.
Kryński ocenił, że wyniki Grupy Lotos w trzecim kwartale tego roku były bardzo dobre, między innymi dzięki pozytywnym efektem optymalizacji sprzedaży. "Mamy większe zwroty na sprzedaży produktów, co przy bardzo dynamicznym rynku jest dodatkowo spotęgowane. Poza tym nastąpiła optymalizacja kanałów sprzedaży, jak również poprawa planowania" - powiedział. "Sprzedajemy produkty poprzez kanały, które dają nam największy zwrot, jeśli chodzi o grupę" - dodał. Kryński powiedział, że sprzedaż olejów i asfaltów wzrasta, równolegle rosną też udziały tych produktów Lotosu w rynku.