Nowy system dla doradców klientów Provident Polska

Firma Bonair wdrożyła system zarządzania środkami pieniężnymi Cash&Go w Provident Polska. Nowy system został uruchomiony w oparciu o autorską platformę Bonair - CasePro6. Głównym zadaniem systemu jest usprawnienie pracy doradców klientów i kierowników operacyjnych.

Firma Bonair wdrożyła system zarządzania środkami pieniężnymi Cash&Go w Provident Polska. Nowy system został uruchomiony w oparciu o autorską platformę Bonair - CasePro6. Głównym zadaniem systemu jest usprawnienie pracy doradców klientów i kierowników operacyjnych.

Bezpośrednią przyczyną, dla której Provident Polska zdecydował się na wdrożenie nowego systemu, była chęć zmiany sposobu podejmowania gotówki z banku przez doradców klienta. Dotychczas odbywało się ono na podstawie czeków. Jednak wraz z rozwojem firmy i jej otoczenia biznesowego, zdecydowano się na opracowanie specjalnego systemu Cash&Go, który pozwoli zastąpić czeki innymi sposobami, np. wypłatami z bankomatów.

- Jednym z ważniejszych zadań nowego systemu jest więc monitoring i zarządzanie limitami środków pieniężnych udostępnianych doradcom klientów. Trzon systemu do zarządzania środkami pieniężnymi stanowią listy: osób, zleceń, wypłat, umów, przydziałów gotówki, z poziomu których istnieje możliwość uruchamiania wielu procesów, zaimplementowanych zgodnie z procedurami i regulacjami Provident Polska. Cash&Go znacznie upraszcza przyznawanie środków pieniężnych poprzez automatyzację procedur. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić mnóstwo pracy i czasu, a jednocześnie pozwala na wyeliminowanie błędów - mówi Eryk Czajkowski, kierownik ds. doskonałości biznesu i szef wdrożenia nowego systemu w Provident Polska.

Reklama

Duży nacisk położono na mobilność nowego systemu - jest on dostępny na komputerach i tabletach. Dodatkowo platforma CasePro6 jest znacznie bardziej przyjazna i intuicyjna w obsłudze. Jej ważną cechą jest również możliwość pracy zdalnej poprzez przeglądarkę.

Kolejnym kanałem komunikacji systemu Cash&Go są sms-y, które dla części pracowników stanowią jedyną formę kontaktu z platformą. Wiadomości tekstowe służą do uruchamiania procedur, informują między innymi o wynikach procesów, zadaniach do wykonania, czy ewentualnych nadużyciach. System reaguje tylko na sms-y wysyłane ze służbowych telefonów użytkowników posiadających odpowiednie uprawnienia, za pośrednictwem dedykowanej aplikacji.

- Ważnym wymogiem nowo powstającego systemu była jego integracja z zewnętrznymi systemami działającymi w Provident Polska. Część z nich nie pozwalała na wymianę danych ze środowiskiem zewnętrznym, takim jak systemy bankowe. System Cash&Go wymienia informacje zarówno z wewnętrznymi systemami Provident Polska - hurtownią danych i bazą Webauthorization, jak i z zewnętrznymi systemami bankowymi - mówi Elżbieta Wojtalik-Rudko, starszy analityk Bonair SA Platforma Bonair integruje systemy klienta, transferuje pomiędzy nimi komunikaty, dostosowuje ich formaty, przekształcając heterogeniczne środowisko w spójny, sprawnie działający system informatyczny - dodaje Elżbieta Wojtalik-Rudko.

Rozwiązanie Bonair zostało wybrane w drodze przetargu. Opracowanie i wdrożenie systemu prowadzono etapowo. W kwietniu 2015 r. sporządzona została analiza sytuacji, a miesiąc później rozpoczęto trzymiesięczne prace związane z przygotowaniem systemu. Pierwsze testowe implementacje miały miejsce w sierpniu, a pilotażowa wersja produkcyjna została wdrożona w połowie listopada 2015 roku. Docelowo system ma obsługiwać ok. 10 tys. osób i 50 oddziałów na terenie całej Polski. Następnym krokiem będzie realizacja modułu umożliwiającego dokonywanie wypłat za pomocą kart.

CasePro to platforma klasy BPCM (Business Process Content Management), wspierająca kompleksową obsługę procesów biznesowych i zarządzanie informacją. System dostarcza upoważnionym osobom odpowiednie dane we właściwym czasie. Firma Bonair, specjalnie na potrzeby Provident, opracowała nową wersję tej autorskiej platformy.

--------

Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także - w ramach notowań równoległych - na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 13 krajach na całym świecie.

W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą wchodzącą w skład IPF. Firma oferuje pożyczki 2,6 milionom klientów w ośmiu krajach europejskich. Provident jest członkiem Pracodawców RP i Konfederacji Lewiatan, członkiem Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej, partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz członkiem Centrum Wolontariatu. Firma angażuje się w szereg inicjatyw społecznych, m.in. prowadzi program wolontariatu pracowniczego "Tak! Pomagam" oraz ogólnopolski program grantowy "Wokół Nas".

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Provident Polska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »