Nowy zespół zarządzający TXM przygotowuje i wdraża strategiczny plan działań

TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, podsumowuje III kwartał 2017 r. W tym okresie zaszły w spółce znaczące zmiany kadrowe oraz organizacyjne. Zespół TXM został wzmocniony na kluczowych stanowiskach przez doświadczonych menedżerów. Nowy zarząd przygotowuje i rozpoczyna realizację działań wzmacniających sprzedaż oraz przywracających optymalną sprawność operacyjną. Już w III kwartale grupa odnotowała poprawę wskaźników w niektórych obszarach. Wsparciem dla nowego planu działań jest rosnący rynek odzieży, którego najdynamiczniej rosnącym segmentem są dyskonty. W III kwartale w TXM przeprowadzono znaczne zmiany kadrowe. Do zespołu dołączyły osoby z bogatym doświadczeniem i sukcesami w zarządzaniu w dużych sieciach handlowych .

TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, podsumowuje III kwartał 2017 r. W tym okresie zaszły w spółce znaczące zmiany kadrowe oraz organizacyjne. Zespół TXM został wzmocniony na kluczowych stanowiskach przez doświadczonych menedżerów. Nowy zarząd przygotowuje i rozpoczyna realizację działań wzmacniających sprzedaż oraz przywracających  optymalną sprawność operacyjną. Już w III kwartale grupa odnotowała poprawę wskaźników w niektórych obszarach. Wsparciem dla nowego planu działań jest rosnący rynek odzieży, którego najdynamiczniej rosnącym segmentem są dyskonty. 
W III kwartale w TXM przeprowadzono znaczne zmiany kadrowe. Do zespołu dołączyły osoby z bogatym doświadczeniem i sukcesami w zarządzaniu w dużych sieciach handlowych .

- Zespół TXM został istotnie wzmocniony zarówno na poziomie zarządu, jak i na poziomie menadżerskim w kluczowych obszarach operacyjnych. Obecnie skupiamy się na przygotowaniu i wdrożeniu planu działań krótkoterminowych, mających na celu zwiększenie sprzedaży i optymalizację zapasów w sklepach TXM w Polsce i zagranicą. Równocześnie, w dużym tempie przygotowujemy plan działań o charakterze strategicznym i długoterminowym - mówi Marcin Gregorowicz, prezes zarządu TXM SA.

Działania podjęte w trzecim kwartale, w szczególności akcje wyprzedażowe, wsparcie sprzedaży intensyfikacją działań marketingowych oraz skrupulatna weryfikacja zamówień towarowych przyniosły skutek w postaci poprawy wskaźników sprzedażowych (sprzedaż na metr kwadratowy) oraz zapasów (rotacja).

Reklama

- Dzięki podjętym w trzecim kwartale działaniom wyhamowany został spadek sprzedaży z metra oraz znacząco poprawiliśmy rotację i stan zapasów - mówi Marcin Łużniak, wiceprezes zarządu TXM. - Dodatkowo w tym okresie zainicjowaliśmy procesy w zakresie optymalizacji kosztów funkcjonowania sieci sprzedaży oraz centrali - już teraz wiemy, że przyniosą one znaczne oszczędności w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Będziemy nadal kontynuować te działania.

Kluczowym zadaniem dla nowego zespołu TXM jest praca w obszarze asortymentu, sprawności operacyjnej oraz komunikacji z dotychczasowymi, jak i nowymi klientami, co w konsekwencji przełoży się na zwiększenie liczby kupujących w sklepach oraz wzrost sprzedaży z metra kwadratowego. Jednocześnie wprowadzane i intensyfikowane są procesy zwiększające marżę handlową, wśród których priorytetem jest zwiększenie udziału importu oraz zarządzanie cyklem życia produktu.

- Jako nowy zarząd przyjęliśmy sobie za cel przywrócenie TXM na ścieżkę wzrostu. Mamy konkretny plan, zidentyfikowane obszary do poprawy. Jesteśmy przekonani, że już w 2018 r. zobaczymy wyraźną poprawę wyników na kluczowych poziomach - mówi Agnieszka Smarzyńska, wiceprezes zarządu TXM. - Klucz do sukcesu jest w nas samych - dodaje Marcin Gregorowicz, prezes zarządu TXM SA. - Rynek odzieży stale rośnie, a najdynamiczniej rosnącym segmentem jest część dyskontowa.

Pomimo wzrostu przychodów o 4 proc. r/r, TXM zanotował w okresie 1-3Q 2017 stratę netto w wysokości 21,1 mln zł. Jednym z głównych powodów słabych wyników jest trudny proces wdrożenia nowego systemu wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem, który miał miejsce w I kwartale br. Spowodowało to istotne zaburzenie w funkcjonowaniu procesów logistycznych, a w konsekwencji zatowarowaniu sklepów, a tym samym ofercie jak była udostępniona klientowi. Obecnie system działa już poprawnie, choć trwają jeszcze prace nad jego ergonomią, umożliwia on implementację nowych rozwiązań zwiększających efektywność funkcjonowania biznesu, a tym samym sprzedaży.

- Problemy związane z wdrożeniem systemu zaistniałe w pierwszym półroczu kaskadowo odbiły się na pozostałych obszarach działalności spółki. Nałożyły się na to problemy z ofertą asortymentową nowego, większego konceptu sklepu, przez co spółka zanotowała słabsze wyniki - komentuje Marcin Łużniak.

- Rosnący rynek, zdeterminowany zespół, wdrażane działania krótkoterminowe, których efekty już częściowo widać, jak i szykowana stabilna, zrewidowana strategia TXM powoduje, że już wkrótce powinniśmy wrócić na ścieżkę istotnych wzrostów sprzedaży - dodaje Marcin Gregorowicz.

Marcin Gregorowicz objął funkcję prezesa zarządu we wrześniu tego roku, w październiku do zarządu dołączyła wiceprezes ds. sprzedaży - Agnieszka Smarzyńska. Wspólnie z Marcinem Łużniakiem, wiceprezesem ds. finansów, który dołączył do spółki w czerwcu, przygotowują plan, który ma na celu zwiększenie sprzedaży z metra kwadratowego, poprawę marży oraz optymalizację kosztów, co w efekcie ma przywrócić spółce rentowność oraz umożliwić dalszą ekspansję w Polsce i za granicą.

Sieć TXM na koniec października składała się z 401 sklepów własnych o łącznej powierzchni 105,7 tys. m kw. i była o 15 proc. większa niż na koniec października 2016 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji.

Opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »