Oferta Multimedia Polska potrwa do 6 XI

Budowa księgi popytu na akcje spółki Multimedia Polska potrwa od 20 października do 2 listopada, a zapisy w transzy inwestorów instytucjonalnych od 3 do 6 listopada - poinformowała spółka w prospekcie emisyjnym.

Budowa księgi popytu na akcje spółki Multimedia Polska potrwa od 20 października do 2 listopada, a zapisy w transzy inwestorów instytucjonalnych od 3 do 6 listopada - poinformowała spółka w prospekcie emisyjnym.

Zapisy w transzy inwestorów detalicznych, do których trafi 15 proc. całości oferty, przyjmowane będą od 27 października do 2 listopada, do godziny 15.00.

Zapisy wśród inwestorów detalicznych będą przyjmowane po cenie maksymalnej, która zostanie ogłoszona przed rozpoczęciem zapisów.

Multimedia Polska chcą wyemitować maksymalnie 44,1 mln nowych akcji. Wartość oferty nowych akcji ma wynieść 300 mln zł. Dodatkowo swoje akcje sprzedawać mają dotychczasowi akcjonariusze spółki, ABN Amro (chce sprzedać wszystkie swoje akcje), Tri Media Holding oraz trzy osoby fizyczne.

Reklama

Inwestorzy indywidualni będą mogli kupować wyłącznie akcje nowej emisji, inwestorzy instytucjonalni zarówno krajowi, jak i zagraniczni, mogą składać zapisy na akcje nowej emisji i na akcje istniejące.

Oferującym akcje spółki Multimedia Polska jest CA IB Securities. Współpracuje on przy tej ofercie z UBS, CDM Pekao oraz BM BPH.

Środki z emisji Multimedia Polska chcą przeznaczyć na inwestycje związane z wprowadzeniem telewizji cyfrowej w sieciach telewizji kablowej oraz wyposażenie klientów w cyfrowe dekodery konieczne do odbioru telewizji cyfrowej (koszt 60-70 mln zł) i na spłatę zadłużenia 100 mln zł.

Pozostałe pieniądze przeznaczone zostaną na inwestycje związane z konsolidacją rynku operatorów kablowych.

W piątek Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny spółki Multimedia Polska.

Na koniec I półrocza 2006 roku przychody ze sprzedaży grupy Multimedia wyniosły 187 mln zł, EBITDA 89 mln zł, a zysk netto 25,6 mln zł. ARPU w telewizji kablowej wynosiło ok. 30 zł, w internecie ponad 50 zł, a w telefonii blisko 60 zł.

W 2005 roku przychody grupy Multimedia, która zatrudnia 850 osób, wyniosły 356 mln zł, a EBITDA 157 mln zł.

Na koniec pierwszego półrocza 2006 roku 46 proc. przychodów grupy pochodziło z telewizji kablowej, 33 proc. z telefonii stacjonarnej, a z internetu 19 proc.

Kapitał akcyjny spółki dzieli się obecnie na ok. 131 mln akcji, a głównym akcjonariuszem jest Emerging Ventures Limited, który pośrednio kontroluje 91 proc. akcji. Ok. 6,2 proc. należy do ABN Amro Ventures.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: multimedia | Multimedia Polska | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »