Oponeo.pl będzie sprzedawać za granicą

Spółka Oponeo.pl, zajmująca się handlem detalicznym oponami i innymi produktami motoryzacyjnymi za pośrednictwem internetu, która czeka na zatwierdzenie prospektu, chce jeszcze w tym roku rozpocząć sprzedaż przez internet poza granicami Polski.

Spółka Oponeo.pl, zajmująca się handlem detalicznym oponami i innymi produktami motoryzacyjnymi za pośrednictwem internetu, która czeka na zatwierdzenie prospektu, chce jeszcze w tym roku rozpocząć sprzedaż przez internet poza granicami Polski.

- Zamierzmy wyjść z ofertą poza granice naszego kraju. Na ten cel przeznaczymy część środków z planowanej emisji akcji - powiedział dziennikarzom prezes Oponeo.pl Dariusz Topolewski.

- Projekt może ruszyć jeszcze w tym roku. Chcemy uruchomić sprzedaż w krajach europejskich, m.in. w Czechach, na Słowacji, w Niemczech, Rumunii, Bułgarii i w krajach nadbałtyckich - dodał.

W celu uruchomienia sprzedaży za granicą spółka rozpoczęła już współpracę z kilkudziesięcioma hurtownikami europejskimi, a także przygotowała tłumaczenia w kilku językach. Dodatkowo, Oponeo.pl ma zarezerwowanych kilkadziesiąt domen w innych krajach.

Reklama

Oponeo.pl złożyła prospekt do Komisji Nadzoru Finansowego w marcu.

- Chcielibyśmy, aby debiut odbył się jeszcze w I półroczu - powiedział prezes.

Spółka informowała wcześniej, że zamierza zaoferować inwestorom do 4 mln nowych akcji, z których chciałaby pozyskać kilkanaście milionów złotych.

Pozyskane środki spółka przeznaczy m.in. na nowe technologie, rozwój systemów informatycznych (zsynchronizowanie logistyki, stanów magazynowych, oferty i call center), na nowe narzędzia wspomagające sprzedaż, jak również na kapitał obrotowy.

Obecni akcjonariusze firmy nie wykluczają zakupu akcji w planowanej ofercie.

Oferującym akcje Oponeo.pl jest Dom Maklerski PKO BP.

Spółka na razie nie zamierza wypłacać dywidendy. Nie wyklucza tego jednak w przyszłości.

Na koniec 2006 roku spółka Oponeo.pl osiągnęła 1 mln zł zysku netto, 1,3 mln zł zysku operacyjnego oraz 29,8 mln zł przychodów ze sprzedaży. W 2005 roku miała 135.000 zysku netto przy 17,5 mln zł przychodów.

Spółka ma 60-65 proc. udziału w rynku internetowych sprzedawców opon, a w rynku tradycyjnym 1-1,5 proc.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »