OPTeam zwiększył sprzedaż o 32 proc.

Spółka informatyczna OPTeam S.A. (GPW: OPM) osiągnęła w 2011 r. przychody ze sprzedaży w kwocie 79,4 mln zł, zwiększając je o 32 proc. rok do roku. O 25 proc. wzrosła również EBITDA, która wyniosła na koniec roku 5,2 mln zł, wobec 4,2 mln zł w roku ubiegłym. Zysk netto spółki sięgnął blisko 2 mln zł utrzymując się na poziomie zbliżonym do odnotowanego w 2010 r.

Spółka informatyczna OPTeam S.A. (GPW: OPM) osiągnęła w 2011 r. przychody ze sprzedaży w kwocie 79,4 mln zł, zwiększając je o 32 proc. rok do roku. O 25 proc. wzrosła również EBITDA, która wyniosła na koniec roku 5,2 mln zł, wobec 4,2 mln zł w roku ubiegłym. Zysk netto spółki sięgnął blisko 2 mln zł utrzymując się na poziomie zbliżonym do odnotowanego w 2010 r.

- Finalizujemy obecnie prace nad strategią działania na dalsze lata. Zakłada ona m.in. modyfikację profilu sprzedaży w kierunku większego udziału produktów własnych i specjalistycznych usług, charakteryzujących się znacznie wyższym poziomem marży niż integracja systemów IT. Nie wykluczamy również akwizycji wyspecjalizowanych podmiotów branżowych, co umożliwiłoby rozbudowanie oferty OPTeam i poszerzenie zakresu działania - informuje Andrzej Pelczar, prezes zarządu spółki.

- W 2011 r. w istotny sposób zwiększyliśmy przychody ze sprzedaży, pozyskując szereg kontraktów w przetargach na projekty integratorskie. Jednak ze względu na dużą konkurencję oraz ograniczone budżety na IT, poziom uzyskiwanych marż w tym segmencie nie jest obecnie satysfakcjonujący. Dlatego w 2012 r. będziemy koncentrować się na sprzedaży produktów i usług własnych - zapowiada Andrzej Pelczar.

Reklama

Zmiany dotyczyć będą również modelu sprzedaży realizowanego przez OPTeam.

Sprawdź bieżące notowania spółki OPTeam na stronach INTERIA.PL

- Wiele z naszych produktów, które powstały bezpośrednio na zlecenie klientów - takie jak Rejestr Spraw Sądowych i Administracyjnych czy platformy B2B umożliwiające elektroniczną wymianę dokumentów pomiędzy kontrahentami - możemy zaoferować jako usługę w "chmurze", wielokrotnie sprzedawaną i rozliczaną miesięcznym abonamentem. Duży potencjał w tym zakresie stwarza nam własne Data Center, będące częścią wybudowanego w 2010 r. Centrum Projektowego Nowoczesnych Technologii. W 2012 r. będziemy prowadzić prace rozwojowe nad dostosowaniem istniejących systemów własnych do sprzedaży w modelu usługowym przez Internet (SaaS). Zamierzamy także zwiększyć zakres wykorzystania Data Center w obszarach hostingu i kolokacji - wskazuje.

- Oczekujemy, że działania te będą skutkować w najbliższych latach poprawą rentowności sprzedaży i wzrostem skali działania - dodaje Andrzej Pelczar.

Bardzo dobrze rozwija się działalność spółki Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności, w której OPTeam posiada 50 proc. akcji. Sieć terminali płatniczych Polskich ePłatności obejmuje już blisko 14 tys. urządzeń, z czego 11 tys. przystosowanych jest do akceptacji płatności kartami zbliżeniowymi. 5 tys. terminali może służyć do wypłaty gotówki, dzięki usłudze cashback.

- - - - -

OPTeam S.A. działa na rynku usług IT od 1988 r. Spółka jest producentem i integratorem specjalistycznych systemów informatycznych opartych o technologie kart elektronicznych.

W obszarze działalności OPTeam S.A. znajduje się również dostarczanie i integracja zaawansowanych rozwiązań ICT związanych z szeroko rozumianym bezpieczeństwem danych, budowa sieci teleinformatycznych, centrów przetwarzania danych oraz dostarczanie i wdrażanie systemów do zarządzania przedsiębiorstwami klasy ERP.

Spółka specjalizuje się także w projektowaniu i budowie rozwiązań efektywnie wykorzystujących technologie internetowe oraz prowadzi działalność z zakresu integracji fiskalnych systemów sprzedaży.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: OPTeam | proca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »