Oświadczenie zarządu Brastera w sprawie spadku kursu akcji

W związku z obserwowanym w ostatnim czasie spadkiem kursu akcji Braster SA, zarząd pragnie poinformować, że nie doszło w spółce do jakichkolwiek zdarzeń uzasadniających obniżenie jej kapitalizacji. W pięciu ostatnich dniach walory straciły ponad 23 proc. Dzisiaj papiery podrożały ostatecznie o 7,5 proc.

Według najlepszej wiedzy zarządu Brastera, sytuacja spółki nie uległa zmianie ani nie pojawiły się czynniki, które wpłynęłyby na pogorszenie się jej sytuacji rynkowej lub finansowej. Zgodnie z opublikowanym w dniu 6 kwietnia 2018 roku raportem rocznym za rok 2017, Spółka na chwilę obecną dysponuje wystarczającą ilością środków finansowych by w tym roku realizować założenia przyjętej w 2017 roku aktualizacji strategii rozwoju Brastera w zakresie ekspansji zagranicznej. Ponadto sprawozdanie finansowe spółki za rok obrotowy 2017 zostało sporządzone przy założeniu kontynuowania działalności gospodarczej przez Emitenta w dającej się przewidzieć przyszłości, obejmującej okres nie krótszy niż 12 kolejnych miesięcy od dnia bilansowego.

Reklama

Braster SA konsekwentnie realizuje strategię rozwoju i kontynuuje działania zmierzające do wzrostu sprzedaży Systemu Braster. Zarząd chce podkreślić, że cały czas prowadzone są intensywne prace nad wejściem na rynki zagraniczne. Na każdym z wybranych rynków zewnętrznych prowadzone rozmowy są na innym etapie zaawansowania - od wstępnych, do obejmujących już ustalenie szczegółów modelu biznesowego (np. sprzedaż konsumencka vs. sprzedaż do placówek medycznych, które będą świadczyć usługi kobietom) czy przygotowanie umów dystrybucyjnych. Prowadzone rozmowy z partnerami zarówno na rynku polskim jak i zagranicznym, pokazują duże zainteresowanie środowiska medycznego Systemem Braster. Sam proces wprowadzenia musi obejmować wiele elementów i obszarów, począwszy od uzyskania akceptacji środowiska medycznego dla nowego wyrobu medycznego, poprzez ustalenie modelu biznesowego atrakcyjnego zarówno dla Spółki, jak i dystrybutora, przeprowadzenie certyfikacji i uzyskanie zgód lokalnych urzędów, opracowanie planu marketingowego,

a kończąc na uwzględnieniu modelu finansowania służby zdrowia na danym rynku (wydatki ponoszone przez kobiety z własnych środków vs. refundacja przez państwo lub ubezpieczycieli). Skuteczne wprowadzenie tak zaawansowanego wyrobu medycznego wymaga jednoczesnego spełnienia się w/w warunków. W momencie ich finalizacji spółka opublikuje stosowny komunikat o zaistniałym zdarzeniu. Ponadto jednym z elementów związanym z wejściem na rynki zagraniczne są prace zmierzające do uzyskania rejestracji Systemu Braster, tam gdzie jest to niezbędne do rozpoczęcia sprzedaży. Obecnie takie procesy rejestracyjne prowadzone są m.in. w Brazylii, RPA, USA czy Meksyku.

Zarząd planuje publikację raportów okresowych w zaplanowanych wcześniej terminach. Prowadzi również otwartą komunikację ze wszystkimi grupami interesariuszy, na bieżąco udzielając odpowiedzi na pojawiające się pytania, a planowane działania komunikacyjne obejmują zarówno spotkania z przedstawicielami instytucji finansowych, jak również czat dla inwestorów indywidualnych.

Zarząd Braster SA

Opr. KM

Pobierz: program PIT 2017

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »