PBP Bank może zadebiutować na GPW

- Polski Bank Przedsiębiorczości zamierza w tym roku zmniejszyć współczynnik wypłacalności do 15-16 proc., co umożliwiłoby mu w 2014 roku debiut na warszawskiej giełdzie - poinformował PAP prezes PBP Banku Maciej Stańczuk.

- Polski Bank Przedsiębiorczości zamierza w tym roku zmniejszyć współczynnik wypłacalności do 15-16 proc., co umożliwiłoby mu w 2014 roku debiut na warszawskiej giełdzie - poinformował PAP prezes PBP Banku Maciej Stańczuk.

"W 2013 roku nie będziemy potrzebowali giełdy. Nasz współczynnik wypłacalności wynosi obecnie blisko 22 proc., powinien być niższy, ale w zeszłym roku nie wypełniliśmy naszych planów z powodu zawirowań w strukturze właścicielskiej. Jak zejdziemy z tym współczynnikiem w okolice 15-16 proc. to będzie moment, żeby zacząć myśleć o pozyskaniu kapitałów" - powiedział PAP Stańczuk.

"Zakładamy, że spadek współczynnika wypłacalności do pożądanego przez nas poziomu nastąpi w ciągu 2013 roku, więc w przyszłym roku będziemy mogli rozważyć debiut na giełdzie, ewentualnie inne rozwiązania, np. emisję obligacji podporządkowanych" - dodał.

Reklama

Prezes Stańczuk poinformował, że zeszły rok PBP Bank zakończył zyskiem netto w okolicach 10 mln zł.

"Jest to wynik zgodny z założeniami, ale na naszej działalności odbiły się problemy z akcjonariatem. Musieliśmy uporządkować sprawę właścicielską, w zeszłym roku wszystkie firmy związane z IDM miały kłopoty reputacyjne, a w przypadku banku jest to szczególny problem. Nie odbiło się to może bezpośrednio na naszych wynikach, ale nie mieliśmy takiej możliwości rozwoju, jak zakładaliśmy" - powiedział.

Obecnie jedynym akcjonariuszem PBP Banku jest fundusz private equity Abris Capital Partners. W zeszłym roku z akcjonariatu banku wycofał się IDM SA, który zdecydował się na sprzedaż swoich udziałów z powodu problemów finansowych.

Stańczuk liczy, że w 2013 roku wartość udzielonych przez PBP Bank kredytów sięgnie 1,6 mld zł.

"W zeszłym roku nasza akcja kredytowa wyniosła w granicach 900 mln zł - 1 mld zł. W tym roku chcemy, żeby sięgnęła 1,6 mld zł. Działamy w trzech segmentach: małe i średnie firmy, projekty samorządów terytorialnych oraz projekty energetyczne w ramach odnawialnych źródeł energii" - powiedział.

"Zakładamy w 2013 roku podwojenie bazy klientów. W tej chwili mamy około 50 aktywnych klientów biznesowych, na koniec roku powinno ich być około stu" - dodał.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: bańki | PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »