PGE drastycznie zmniejsza wydatki na sponsoring
Grupa PGE po dokonaniu analizy projektów sponsorskich podjęła decyzję o zmniejszeniu o połowę wydatków na sponsoring, redukując je o blisko 27 mln zł w 2020 r. - podała spółka w piątek w komunikacie.
"Jednym z aspektów analizy umów sponsoringowych w Grupie PGE był brak możliwości realizacji świadczeń sponsorskich na rzecz PGE w związku z pandemią Covid-19" - czytamy w komunikacie.
"Jednocześnie podjęto decyzję o niezmniejszaniu zaangażowania sponsorskiego w mecenat nad instytucjami kultury, m.in. nad filharmoniami w całej Polsce" - dodano.
Grupa PGE poinformowała, że zrezygnowała również z zaplanowanych na 2020 r. działań sponsoringowych, zarówno z uwagi na niemożność ich realizacji z powodu Covid-19, jak i z uwagi na analizę wartości wizerunkowej dla Grupy.
"Analiza projektów sponsorskich pod kątem ich zasadności i wartości wizerunkowej dla Grupy PGE została przeprowadzona w ramach zapowiedzianego przez Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej, przeglądu projektów prowadzonych w Grupie PGE pod kątem ich rentowności i efektywności" - poinformowano.
Dodano, że spółki z Grupy PGE zostały zobowiązane do optymalizacji i racjonalizacji działań oraz skoncentrowaniu się na zadaniach bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością.
PGE Polska Grupa Energetyczna od lat współpracuje z profesjonalnymi drużynami najpopularniejszych dyscyplin sportowych, wzbudzających najwięcej emocji wśród kibiców. Są wśród nich m.in. siatkówka (PGE Skra Bełchatów), piłka ręczna (PGE Vive Kielce), piłka nożna (PGE FKS Stal Mielec) i koszykówka (PGE Spójnia Stargard). PGE sponsoruje zarówno utytułowane kluby z bogatymi tradycjami,jak i sportowców indywidualnych - Zofię Klepacką (windsurfing), Waldemara Stawowczyka (psie zaprzęgi), pływaków Alicję Tchórz i Konrada Czerniaka, lekkoatletów Klaudię Siciarz i Damiana Czykiera oraz łyżwiarza szybkiego Artura Nogala.
Jednym z kluczowych projektów sponsoringowych Grupy PGE jest od lipca 2015 roku sponsoring tytularny najnowocześniejszej areny wielofunkcyjnej w Polsce - PGE Narodowego, na którym gra piłkarska reprezentacja Polski.
Do kluczowych projektów zalicza się również sponsoring tytularny najlepszej ligi żużlowej na świecie - PGE Ekstraligi. Grupa PGE aktywnie angażuje się również w sport amatorski, wspierając inicjatywy lokalne na terenie całego kraju, zwłaszcza poprzez promocję sportu wśród dzieci i młodzieży. Działania sponsoringowe w zakresie sportu wspierają również realizację zadań w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.
PGE Polska Grupa Energetyczna jest liderem na rynku energii i ciepła. Ponad 40 proc. prądu płynącego z gniazdek polskich domów i przedsiębiorstw wyprodukowały elektrownie Grupy. Sieć linii, którymi PGE dystrybuuje energię do swoich klientów, pokrywa swoim zasięgiem niemal 40 proc. obszaru kraju, a jej długość - wynosząca ponad 280 tys. km - wystarczyłaby na 7-krotne oplecenie kuli ziemskiej na wysokości równika.