PGE drastycznie zmniejsza wydatki na sponsoring

Grupa PGE po dokonaniu analizy projektów sponsorskich podjęła decyzję o zmniejszeniu o połowę wydatków na sponsoring, redukując je o blisko 27 mln zł w 2020 r. - podała spółka w piątek w komunikacie.

"Jednym z aspektów analizy umów sponsoringowych w Grupie PGE był brak możliwości realizacji świadczeń sponsorskich na rzecz PGE w związku z pandemią Covid-19" - czytamy w komunikacie.

"Jednocześnie podjęto decyzję o niezmniejszaniu zaangażowania sponsorskiego w mecenat nad instytucjami kultury, m.in. nad filharmoniami w całej Polsce" - dodano.

Grupa PGE poinformowała, że zrezygnowała również z zaplanowanych na 2020 r. działań sponsoringowych, zarówno z uwagi na niemożność ich realizacji z powodu Covid-19, jak i z uwagi na analizę wartości wizerunkowej dla Grupy.

Reklama

"Analiza projektów sponsorskich pod kątem ich zasadności i wartości wizerunkowej dla Grupy PGE została przeprowadzona w ramach zapowiedzianego przez Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej, przeglądu projektów prowadzonych w Grupie PGE pod kątem ich rentowności i efektywności" - poinformowano.

Dodano, że spółki z Grupy PGE zostały zobowiązane do optymalizacji i racjonalizacji działań oraz skoncentrowaniu się na zadaniach bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością.

PGE

7,1700 0,0260 0,36% akt.: 28.03.2024, 09:13
  • Otwarcie 7,1440
  • Max 7,1700
  • Min 7,1360
  • Kurs odniesienia 7,1440
  • Suma wolumenu 226 307
  • Suma obrotów 1 620 594,9840
  • Widełki dolne 6,4300
  • Widełki górne 7,8580
Zobacz również: BEDZIN CEZ COLUMBUS

PGE Polska Grupa Energetyczna od lat współpracuje z profesjonalnymi drużynami najpopularniejszych dyscyplin sportowych, wzbudzających najwięcej emocji wśród kibiców. Są wśród nich m.in. siatkówka (PGE Skra Bełchatów), piłka ręczna (PGE Vive Kielce), piłka nożna (PGE FKS Stal Mielec) i koszykówka (PGE Spójnia Stargard). PGE sponsoruje zarówno utytułowane kluby z bogatymi tradycjami,jak i sportowców indywidualnych - Zofię Klepacką (windsurfing), Waldemara Stawowczyka (psie zaprzęgi), pływaków Alicję Tchórz i Konrada Czerniaka, lekkoatletów Klaudię Siciarz i Damiana Czykiera oraz łyżwiarza szybkiego Artura Nogala.

Jednym z kluczowych projektów sponsoringowych Grupy PGE jest od lipca 2015 roku sponsoring tytularny najnowocześniejszej areny wielofunkcyjnej w Polsce - PGE Narodowego, na którym gra piłkarska reprezentacja Polski.

Do kluczowych projektów zalicza się również sponsoring tytularny najlepszej ligi żużlowej na świecie - PGE Ekstraligi. Grupa PGE aktywnie angażuje się również w sport amatorski, wspierając inicjatywy lokalne na terenie całego kraju, zwłaszcza poprzez promocję sportu wśród dzieci i młodzieży. Działania sponsoringowe w zakresie sportu wspierają również realizację zadań w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.

PGE Polska Grupa Energetyczna jest liderem na rynku energii i ciepła. Ponad 40 proc. prądu płynącego z gniazdek polskich domów i przedsiębiorstw wyprodukowały elektrownie Grupy. Sieć linii, którymi PGE dystrybuuje energię do swoich klientów, pokrywa swoim zasięgiem niemal 40 proc. obszaru kraju, a jej długość - wynosząca ponad 280 tys. km - wystarczyłaby na 7-krotne oplecenie kuli ziemskiej na wysokości równika.

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PGE Polska Grupa Energetyczna SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »