PGE Obrót ostrzega klientów przed fałszywymi a-mailami
PGE Obrót z Rzeszowa, zajmująca się w Grupie PGE sprzedażą energii do odbiorców końcowych ostrzega klientów przed fałszywymi wiadomościami e-mail wzywającymi do uregulowania rzekomych zaległych należności.
Jak poinformował rzecznik prasowy firmy Mariusz Majewski, do pracowników PGE Obrót docierają sygnały od osób, które otrzymują fałszywe wiadomości e-mail wzywające do uregulowania rzekomych zaległych należności.
- Wiadomości przesyłane są z adresu biuro@pge.pl. Nadawca, podpisujący się jako Michał Sajewicz, informuje o rzekomo błędnym wyliczeniu wcześniejszej faktury i wzywa do uregulowania wskazanej różnicy - dodał.
Zgłoszenia dotyczące fałszywych maili spółka odnotowuje w całej Polsce.
Majewski zaapelował do klientów firmy o zachowanie szczególnej uwagi. - Prosimy o przekazanie ostrzeżenia rodzinom i znajomym. Prosimy również o niewpłacanie pieniędzy na konto przekazywane w fałszywej korespondencji, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości o kontakt z infolinią PGE: (+48) 422 222 222 - powiedział.
Sprawę fałszywych e-maili PGE Obrót zgłosiła do prokuratury.
Rzecznik przypomniał, że działania nieuczciwych sprzedawców to problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług. "PGE Obrót opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach" - podkreślił.
Spółka posiada m.in. certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Co roku włącza się również ogólnopolską kampanię informacyjną "Sprawdź kto sprzedaje Ci energię", mającą na celu ostrzeganie przed nieuczciwymi praktykami sprzedaży prądu i gazu na rynku.
- Prowadzimy też własne akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów, jak nie dać się oszukać, a także przypominające o prawach konsumentów i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów - zaznaczył Majewski.