Pierwszy debiutant New Connect
Wrocławski Dom Maklerski (WDM), specjalizujący się w przeprowadzaniu publicznych emisji akcji i wprowadzaniu spółek na giełdę, chce w ciągu najbliższych dwóch lat wprowadzić na rynek regulowany GPW co najmniej 15 spółek. Sam chce zadebiutować na rynku New Connect w III kwartale.
- Podpisaliśmy lub jesteśmy w trakcie podpisywania umów IPO na łączną wartość transakcji przekraczającą 800 mln zł. Szacujemy, że do końca roku nasz portfel projektów wzrośnie do 1 mld zł - powiedział Adrian Dzielnicki, wiceprezes WDM.
Na przełomie 2007 i 2008 roku zadebiutuje co najmniej 8 spółek przygotowywanych przez WDM do IPO na rynku regulowanym GPW, a wśród nich będą m.in. MW Trade (świadczący usługi finansowe dla służby zdrowia), Mera Schody (polski producent schodów i stopni do schodów), AS-BAU (wrocławski deweloper) oraz trzy spółki chcące łącznie pozyskać z rynku ponad 600 mln zł (nazw tych spółek WDM na razie nie ujawnia).
"W większości przypadków jesteśmy organizatorem i koordynatorem transakcji oraz pełnimy funkcję oferującego" - napisał WDM.
Wrocławski Dom Maklerski sam także ma w planach wejście na warszawski parkiet, w III kwartale wraz ze startem nowego rynku notowań, któremu nadano nazwę New Connect.
- Chcemy zadebiutować jako jedni z pierwszych na nowym rynku. Wielkość oferty przeprowadzanej w trybie private placement szacujemy na ok. 25 mln zł - powiedział Wojciech Gudaszewski, prezes WDM cytowany w komunikacie.
We wtorek Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła regulamin alternatywnego systemu obrotu, organizowanego przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie SA.
"Zostaliśmy zaproszeni przez giełdę do pełnienia funkcji autoryzowanego doradcy na nowym rynku. Oprócz debiutu WDM, równolegle planujemy wprowadzić na ten rynek jeszcze dwie spółki - obie z segmentu nowych technologii" - podano w komunikacie.
Na giełdzie jest notowany jeden dom maklerski - IDMSA.
Środki pozyskane z oferty WDM chce przeznaczyć m.in. na rozwój drugiego filaru działalności, czyli na działalność w obszarze zarządzania inwestycjami.
Obecnie WDM zarządza środkami klientów w ramach usługi asset management, a wkrótce - jak podano w komunikacie - złoży wniosek do KNF o utworzenie własnego TFI.
- Chcemy dotrzeć do szerszego grona inwestorów i zaproponować unikalne na polskim rynku rozwiązania inwestycyjne - powiedział Gudaszewski.
Pozostałe środki z oferty WDM chce przeznaczyć na rozbudowę sieci sprzedaży i na inwestycje portfelowe typu pre-IPO.