Reklama

Pierwszy program motywacyjny w emisji na NewConnect

Apolonia Medical S.A., która planuje debiut na rynku NewConnect na przełomie czerwca i lipca, wprowadza program motywacyjny dla przyszłych akcjonariuszy. Po raz pierwszy spółka z NewConnect sięgnie po konstrukcję typową dla dużych graczy.

Apolonia Medical, wiodący producent wysokiej klasy umeblowania medycznego, swój pakiet motywacyjny kieruje wyłącznie do lekarzy stomatologów, którzy zakupią akcje spółki. - Zaadaptowaliśmy dla potrzeb niedużej emisji wzorce już wcześniej stosowane, zarówno w Polsce jak i na świecie - mówi Zbigniew Powierża, wiceprezes Top Consulting, która jest Autoryzowanym Doradcą spółki.

Reklama

Przykładowo Warren Buffett, uznawany przez magazyn "Forbes" za jednego z najbogatszych ludzi na świecie, akcjonariuszom jeden ze swoich firm ubezpieczeniowych oferuje tańsze pakiety ubezpieczeń. Podobne rozwiązania chce zastosować spółka debiutująca niebawem na rynku głównym. Nabywcy akcji Tauron Polska Energia, którzy jednocześnie są jego klientami, będą mogli liczyć na upust w rachunkach za prąd, pod warunkiem że kupione akcje potrzymają przez rok.

- Nie chcemy być kolejną spółka na NewConnect, która jedynie walczy o pozyskanie pieniędzy. Te mamy zapewnione. Teraz zależy nam raczej na doborze takiego akcjonariatu, który rozumie nasz biznes, nie kierując się jedynie chęcią szybkiego zarobku i spieniężenia wkładu - tłumaczy Piotr Trzaska, prezes Apolonii Medical.

Zalet programów motywacyjnych nie można nie docenić. Oczywiście przyjęło się ich stosowanie podczas ofert publicznych, co wynika z bezpośrednio z regulacji ustawodawcy. Podczas ofert publicznych emitenci mogą swobodnie promować warunki nabycia swoich walorów. Poza tym, po pakiety lojalnościowe sięgają głównie spółki, których produkty czy usługi są skierowane do Klienta masowego. Zatem szeroka komunikacja o warunkach nabycia akcji jest równocześnie nośnikiem informacji o bonusie w postaci atrakcyjnie przygotowanego produktu (usługi). - My skonstruowaliśmy mechanizm lojalnościowy dla spółki o wyspecjalizowanej grupie odbiorców biznesowych, w dodatku przeprowadzającej emisję prywatną dla nie więcej niż 99 inwestorów - podsumowuje Powierża.

Spółka Apolonia Medical to nowatorskie dla rynku NewConnect rozwiązanie chce zaoferować nabywcom swoich akcji w czasie prowadzonej właśnie emisji private placement. Program motywacyjny jest skierowany do lekarzy stomatologów, którzy zdecydują się kupić udziały firmy za minimum 40 tys. zł. Przy zakupie akcji za tę kwotę otrzymają 20 proc. rabat na dowolny sprzęt firmy oraz bezpłatny transport i montaż.

- Już teraz chcemy współtworzyć nową jakość relacji z inwestorami, której celem jest dbanie o dywersyfikację, ale i o lojalność akcjonariatu. Efekty takiej strategii będą odczuwalne dla inwestorów z chwilą wejścia do notowań. To między innymi równowaga pomiędzy popytem i podażą akcji, dobra płynność i obustronne zaufanie - podkreśla Trzaska.

Spółka już rozpoczęła ofertę prywatną, z której planuje pozyskać nie więcej niż 1,2 mln zł. Za pieniądze pozyskane z emisji Apolonia Medical rozpocznie produkcję seryjną i sprzedaż masową istniejących i zweryfikowanych katalogów produktowych.

Autoryzowany Doradca Apolonii, warszawska spółka inwestycyjno-doradcza Top Consulting SA., nie boi się stosować nowatorskich dla rynku NewConnect rozwiązań i nie po raz pierwszy oferuje klientom standardy rynku głównego. Top Consulting był także jednym z pomysłodawców Rentgena NewConnect, czyli pierwszej niezależnej inicjatywy, której główną misją jest aktywizacja instytucjonalnej części rynku kapitałowego oraz umożliwienie emitentom dialogu z rynkiem.

Jak ocenia Powierża, zarząd Apolonii jest asertywny, szybko reaguje na zmieniająca się sytuację i sygnały dochodzące z rynku. - Z taką właśnie postawą mamy do czynienia teraz, gdy spółka podjęła wyzwanie wykreowania nowej jakości. Myślę, że od tej chwili programy motywacyjne staną się popularną składową ofert inwestycyjnych - powiedział.

- - - - -

Apolonia Medical S.A. jest jedynym krajowym producentem wysokiej klasy wyposażenia do gabinetów stomatologicznych, wytwarzanego z wypienionego PCV, szkła akrylowego i poliwęglanów. Łącząc innowacyjną na skalę światową technologię z nietuzinkowym designem firma ta skutecznie konkuruje z globalnymi liderami na rynku krajowym i zagranicznym. Produkty Apolonii eksportowane są do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, na Cypr, do Austrii czy do krajów Europy Wschodniej. Oferowany przez Apolonie sprzęt, m.in. asystory czy komody z umywalkami jest zaliczany do klasy Premium. Drugą istotną linią produktową są umeblowania i wyposażenie dla krajowych szpitali. Wprowadzenie do produkcji i sprzedaży tej linii zapewni spółce każdorazowy i skokowy wzrost przychodów i zysków. W 2011 r. przychód ze sprzedaży wyposażenia dla szpitali ma stanowić 50 proc. ogółu przychodów z seryjnej sprzedaży.

Obecnie firma jest w trakcie realizacji znaczącego zamówienia dla Wojskowego Szpitala Klinicznego w Bydgoszczy. Lecznica zamówiła za kwotę 270 tys. zł wyposażenie na odremontowany oddział Centralnej Sterylizatorni. Apolonia Medical SA powstała w 2008 r. Właściciele firmy byli wielokrotnie nagradzani za jakość i estetyczność swoich produktów, między innymi zajęli I miejscem na ogólnopolskim Forum Inwestycyjnym we Wrocławiu. Na przełomie 2. i 3. kwartału spółka planuje zadebiutować na NewConnect. Rozpoczęła się już emisja prywatna. Autoryzowanym Doradcą została warszawska spółka inwestycyjno-doradcza Top Consulting SA.

Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW

Dowiedz się więcej na temat: APOLONIA | firmy | APOLONIA

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »