PKN Orlen chce mieć 2000 automatów paczkowych!
PKN Orlen chce mieć do końca 2021 roku 500 automatów paczkowych, a w ciągu roku ich liczba wzrośnie do około 2000 - poinformował prezes Orlenu Daniel Obajtek.
Obecnie PKN Orlen ma około 200 automatów paczkowych.
- Chcemy mocno rozwiajać się w segmencie e-commerce. Współpracujemy ze wszystkimi największymi sklepami internetowymi. Do końca 2021 roku chcemy mieć 500 automatów paczkowych, a w ciągu roku ich liczba ma wzrosnąć do około 2000 - powiedział Obajtek podczas poniedziałkowej konferencji prasowej.
Automaty będą montowane na stacjach paliw, przy punktach Ruchu i w punktach partnerskich.
PKN Orlen ma obecnie ponad 6000 punktów nadawania i odbioru paczek. Z tej liczby 1100 punktów jest na stacjach paliw Orlenu, 1000 w punktach Ruchu, a 4000 to punkty w zaprzyjaźnionych sklepach.
Przypomnijmy, ze obecnie większość paczek nadawanych za pośrednictwem usługi Orlen Paczka jest odbieranych w ciągu dwóch dni od dnia nadania. Celem Orlenu jest skrócenie tego okresu co najmniej do jednego dnia od dnia nadania. Operatorem usługi Orlen Paczka jest Ruch, wchodzący w skład grupy kapitałowej Orlenu.
- Segment detaliczny jest silnym filarem działalności PKN Orlen. Uzyskujemy z niego rocznie ponad 3 mld zł zysku operacyjnego. Zgodnie ze strategią Orlen 2030, będziemy go dynamicznie rozwijać, odpowiadając na rynkowe trendy związane ze zmianami zachodzącymi w nowoczesnym handlu (...). W rozwoju segmentu detalicznego chcemy efektywnie wykorzystać potencjał spółki Ruch - powiedział wcześniej Daniel Obajtek, prezes Orlenu.
Pierwsze formaty sprzedaży detalicznej poza stacjami Orlen zostaną uruchomione jeszcze w tym półroczu. - Nowe formaty przygotowane są w trzech wymiarach. Pierwszy to około 20 mkw, który zastąpi tam, gdzie to możliwe, obecne kioski. Chcemy też wejść w format ok. 60 mkw, będzie on opierał się na ofercie sklepowej i gastronomicznej. U
zupełnieniem tych dwóch formatów będą kąciki kawowe w miejscach natężonego ruchu - poinformowała Patrycja Klarecka, członek zarządu Orlenu ds. sprzedaży detalicznej.