PKN się tłumaczy?
Po naszym wczorajszym tekście o problemach Orlenu ze sprzedażą detaliczną paliw, koncern przysłał oświadczenie.
Zarząd Orlenu od pierwszych dni samego funkcjonowania jest w pełni świadomy trudnej sytuacji koncernu na rynku detalicznym. Diagnoza w tym zakresie znalazła się m.in. w przyjętej w lutym "Strategii budowy własnej wartości Orlenu". W celu odwrócenia spadkowej tendencji udziału koncernu w rynku sprzedaży detalicznej, przyjęto w marcu br. "Plan rozwoju sprzedaży detalicznej w Polsce w latach 2005-2009". Zarząd zawarł w nim szereg działań, które pozwolą odwrócić negatywny trend spadku udziału w rynku. Należą do nich m.in. strategia dwóch brandów, zmiana sposobu zarządzania sprzedażą, w tym organizacja struktur regionalnych, uspójnienie zarządzania wszystkimi kanałami dystrybucji. Jesteśmy przekonani, że działania podjęte w ramach realizacji tego planu przyniosą efekty jeszcze w tym roku i pozwolą na nadrobienie wieloletnich zaniedbań.
Równocześnie pragniemy poinformować, że poruszona w artykule sprawa wymiany benzyny zimowej na letnią dotyczy jedynie kilku stacji paliw. Operacja ta zostanie wykonana w wymaganym przez polskie normy terminie, czyli do 1 maja br. Wszelkie informacje dotyczące sytuacji Orlenu na rynku detalicznym paliw, w bieżącym roku, zgodnie z prawem, zostaną upublicznione przy publikacji wyników kwartalnych". Orlen "świadomy trudnej sytuacji" po dwóch kolejnych dniach podwyżek, w trzecim (wczoraj) obniżył ceny paliw, średnio o 6 groszy na litrze.
Ewa Bałdyga