PKO BP pomoże klientom w inwestycjach
Nowa cyfrowa usługa doradztwa inwestycyjnego Inwestomat jest dostępna dla klientów banku korzystających z serwisu transakcyjnego iPKO. Inwestować można już od 100 złotych.
- Naszą cyfrową rewolucją w oferowaniu funduszy rozpoczynamy proces demokratyzacji doradztwa inwestycyjnego. W praktyce oznacza to, że usługa będąca do niedawna dostępna wąskiemu gronu zamożnych klientów staje się w PKO Banku Polskim dostępna dla każdego, kto korzysta z iPKO - mówi Szymon Wałach, dyrektor Pionu Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim.
Jak przekonują twórcy Inwestomatu, to pierwsza tego typu usługa na rynku, która wykorzystuje pełną automatyzację procesów zakupowych w kanałach zdalnych. Osoby, które chcą skorzystać z tej formy doradztwa inwestycyjnego muszą najpierw określić cel, na jaki chcą przeznaczyć inwestowane środki. Kolejnym krokiem jest wypełnienie ankiety. Jej wynik pozwoli ocenić potencjał finansowy klienta, nastawienie do ryzyka i wiedzę o inwestowaniu.
Żeby skorzystać z usługi, trzeba też wskazać kwotę, jaką chce się mieć na rachunku na koniec okresu inwestowania. W oparciu o wszystkie te informacje Inwestomat policzy i wskaże, ile miesięcznie powinien inwestować klient. Przedstawi także trzy scenariusze inwestycji: optymistyczny, prawdopodobny i pesymistyczny. Jeżeli klient zaakceptują propozycję planu inwestycyjnego, może w ostatnim kroku dokonać zakupu jednostek uczestnictwa wskazanych funduszy inwestycyjnych. Inwestomat rekomenduje rozwiązania inwestycyjne z oferty PKO TFI. Towarzystwo zarządza dziś środkami o wartości 34 mld złotych.
- Inwestomat powstał w efekcie licznych rozmów z klientami. Staraliśmy się poznać ich oczekiwania i obawy związane z inwestowaniem oraz dowiedzieć się, co mogłoby im pomóc poruszać się w świecie inwestycji. Wyniki badań pokazują, że klienci nie przychodzą do banku "kupować produkty finansowe", tylko realizować swoje cele życiowe - mówi Paulina Muskała, dyrektor Biura Produktów Inwestycyjnych i Ubezpieczeniowych. Dlatego Inwestomat wyróżnia intuicyjność obsługi i prostota komunikowania się z klientem.
PKO Bank Polski planuje kolejne etapy cyfryzacji w funduszach inwestycyjnych. Zakładają one pełną ofertę inwestycyjną w bankowości mobilnej IKO oraz hybrydowy model dystrybucji produktów w oparciu o doradztwo inwestycyjne - oddział i kanały zdalne.
d.p.